تبیان، دستیار زندگی

«نظر لطف» بوتراب به یک شاعر آیینی

مجموعه‌ای از اشعار محسن غلامحسینی با الهام از احادیث علوی و درباره فضائل مولا علی علیه‌السلام با عنوان «نظر لطف» منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«نظر لطف»

مجموعه ۴۰ سروده از محسن غلامحسینی، شاعر آیینی که با تأثیر از احادیث علوی و در باب فضائل امیرالمومنین، حضرت علی (ع) گفته شده، روز گذشته از سوی انتشارات مدید روانه بازار نشر شد.

غلامحسینی که سال‌ها در انجمن نغمه‌سرایان مذهبی شرق تهران، زیر نظر استادان و پیشکسوتان شعر آیینی چون سیدمحمد صالحی کوشا و عباس عنقا فعالیت می‌کرد و سروده‌های خود را در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی منتشر کرده بود، نخستین کتابش را با نام «نظر لطف» بر مبنای بیت معروف «به ذره گر نظر لطف، بوتراب کند/ به آسمان رود و کار آفتاب کند» به چاپ رساند.

این شاعر برای هر یک از سروده‌های کتاب، حدیثی را از مولای متقیان، دستمایه قرار داده و بر اساس آن، شعری در قالب مثنوی سروده است. با وجود حجم کم و ۱۰۳ صفحه‌ای کتاب، سرایش این مجموعه از خرداد سال ۹۴ تا بهمن سال ۹۶ به طول انجامیده و شاعر، هر یک از سروده‌ها را با تنی چند از اساتید ادبیات آیینی، به نقد گذاشته است.

با این همه، مجموعه شعر «نظر لطف» با سرمایه شاعر و تنها در شمارگان ۲۵۰ نسخه روانه بازار شده و هرچند قیمت خورده، اما غلامحسینی، نخستین کتاب خود را برای کسب نظرات شاعران و کارشناسان ادبی به رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهد.

محسن غلامحسینی علاوه بر شاعری اهل‌بیت علیهم‌السلام در زمره مداحان ائمه اطهار نیز هست.


منبع: فارس