تبیان، دستیار زندگی

حضور در عرصه های اجتماعی

شهردار تهران تجربه هایی مانند شهردار مدرسه شدن را فرصتی دانست که به واسطه آن دانش آموزان امکان حضور و فعالیت در عرصه های اجتماعی را پیدا می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حناچی
پیروز حناچی در بیستمین آیین تنفیذ احکام شهرداران مدارس که در برج میلاد برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) گفت: در تربیت دینی ما نکاتی برای راهنمایی وجود دارد که امروز می توانیم از آن ها استفاده کنیم؛ یکی از این نکات این است که بهترین مردم کسی است که خیرش به همگان برسد. کاری که شهرداران مدارس انجام می دهند نیز مصداق همین امر است.

وی خطاب به شهرداران مدارس عنوان کرد: شما تلاش می کنید مقدمات حضور در عرصه های اجتماعی را تجربه کنید. تجربه هایی مانند شهردار مدرسه شدن فرصتی است که دانش آموزان و فرزندان ما امکان حضور و فعالیت در عرصه های اجتماعی را پیدا می کنند و این بسیار مهم است. یادمان باشد در جهان امروز فردی که در عرصه های اجتماعی فعال نیست مسئولیت های انسانی خود را نمی تواند انجام دهد و باید در این زمینه رشد کند.

شهردار تهران در ادامه گفت: در برخی دانشگاه های معتبر جهان 50 آیتم برای پذیرش دانشجو در نظر می گیرند که تنها چند آیتم آن مربوط به سوابق تحصیلی است و مابقی مربوط به حضور دانشجو در عرصه های اجتماعی و فعالیت هایش در این زمینه است. در این راستا، کار شهرداران مدارس اولین قدم در کسب چنین توانایی هایی است.

به گفته حناچی، شهرداران مدارس دانش آموزانی هستند که به محیط، مدرسه و هم شاگردی های خود می اندیشند و تلاش می کنند تا برای ایجاد شرایط مناسب تر فعالیت و ایده پردازی کنند.

وی در پایان خطاب به شهرداران مدارس گفت: امیدوارم در مسئولیتی که بر عهده گرفته اید با ابتکار عمل و اقدامات خلاقانه به وظایف خود عمل کنید.

در ادامه این برنامه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران ایده شهردار مدرسه را ایده موفقی مطرح کرد که دو دهه است در برخی از مدارس تهران اجرا می شود.

ولی الله شجاع پوریان گفت: امیدوارم در آینده بتوانیم این ایده را در تمامی مدارس تهران اجرا کنیم تا فرزندانمان با مضامین مدیریت شهری آشنا شوند.

وی اعلام کرد که دبیرخانه حقوق شهروندی شهرداری تهران پذیرای ایده ها و ابتکارات شهرداران مدرسه است.

پس از سخنان شهردار تهران از سه تن از برترین شهرداران دوره نوزدهم با اهدای هدایایی تجلیل شد و از تمبر یادبود بیستمین دوره شهرداران مدارس رونمایی شد.

منبع : شهرنوشت