تبیان، دستیار زندگی

چاپ سوم داستان «قصه‌های من و ننه آغا» در کمتر از یک سال

نویسنده مجموعه داستان «قصه‌های من‌وننه آغا» گفت: خوشبختانه این مجموعه داستانی با حمایت مخاطبین به چاپ سوم خود رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 داستان «قصه‌های من و ننه آغا»

حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده مجموعه داستان «قصه‌های من و ننه آغا»  در یزد گفت: این مجموعه داستانی با همکاری حوزه هنری یزد در دی ماه سال گذشته توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر و روانه بازار کتاب شد که خوشبختانه با استقبال مخاطبین در کمتر از یک سال به چاپ سوم خود رسید.

وی افزود: «قصه‌های من و ننه آغا» مجموعه‌ای از ماجراهای خاطره‌انگیز دوران کودکی و نوجوانی نویسنده در قالب روایتی داستانی است. داستان‌هایی شنیدنی و لطیف که رنگ و بویی کاملا بومی داشته و طعم شیرین سنت‌های ایرانی را در دل زنده می‌کند.

نویسنده مجموعه داستان «قصه‌های من و ننه آغا» خاطرنشان کرد: این کتاب شامل 23 داستان کوتاه جذاب و خواندنی با محوریت خانواده و سبک زندگی برای گروه سنی کودک و نوجوان است.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: این اثر که تلنگری بر سبک زندگی امروزی است به موضوع خانواده و فرهنگ اصیل شهر دارالعباده یزد می‌پردازد و نویسنده سعی دارد از رهگذر قصه، این فرهنگ بومی و محلی که رو به فراموشی است را حفظ و احیا کند.

وی بیان کرد: «آغا» به معنای بزرگ است که در یزد و برخی مناطق به مادرِ پدر «ننه آغا» گفته می‌شود. ننه آغا آرام است و صبور، دنیا دیده و پرحوصله، پیرزنی دوست‌داشتنی که برای سرد و گرم روزگار چاره دارد. او در مواقع حساس نوه‌اش را راهنمایی می‌کند و نشان می‌دهد که وجود معنوی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای خانواده‌ها یک نعمت بزرگ است.

نویسنده مجموعه داستان «قصه‌های من و ننه آغا» گفت: این مجموعه داستانی در ۱۷6 صفحه و قیمت 17 هزار و ۵۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. این کتاب، بهار امسال به چاپ دوم رسیده بود.

لازم به ذکر است، مظفر سالاری داستان‌نویس، پژوهشگر و منتقد ادبی، بیش از ۲۵ سال برای کودکان و نوجوانان کار مطبوعاتی انجام داده و علاوه بر آن، ده‌ها داستان، نمایشنامه و فیلم‌نامه کوتاه ‌و بلند، نقد و مقاله‏، چند رمان و کتاب آموزشی و پژوهشی نگاشته است.

 منبع: ایبنا