تبیان، دستیار زندگی

فیلم «بمب، یک عاشقانه»؛ زیر ذره بین تبیان

بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای به بررسی فیلم سینمایی «بمب، یک عاشقانه» پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
به گزارش روابط عمومی، سیدرضا صائمی در تحلیل فیلم سینمایی «بمب، یک عاشقانه» نوشته است: «بمب؛ یک عاشقانه» از آن عنوان‌هایی است که به نوعی فضا و رویکرد فیلم و فیلمساز را در نامگذاری خود روشن می‌کند و به مخاطب می‌گوید که با یک فیلم عاشقانه روبرو است. با این حال آنچه که در این عنوان بندی جالب است تضادی است که بین «بمب» و «عاشقانه» وجود دارد و نوعی پارادوکس مضمونی را تداعی می‌کند.
واقعیت این است که فیلم پیش از اینکه روایتی از زیست اجتماعی در دهه 60 و دوران جنگ باشد و اصلاً پیش از اینکه درباره تاثیرات جنگ باشد درباره حسرت زندگی نکردن است. حسرت‌هایی که به واسطه یک جبر (جنگ تحمیلی) در دل مردمی باقی ماند که فرصت زیستن و تحقق آرزوهایشان به تعویق افتاد و شاید هیچگاه برآورده نشد .هنوز هم سایه آن به امروز گسترده شده و همین باعث می‌شود با تماشای بمب، خاطرات نوستالژیک با احساسات تراژیک همراه شود. به ویژه برای مخاطبانی که نوجوانی خود را در آن دوران سپری کردند؛ دورانی که شعار بر زندگی غالب بود و فرصت صلح با خویش و جهان محدود!»
علاقمندان می توانند متن کامل مقاله اینترنتی «عشق و حسرت زیر بمباران تهران» را در بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنند.