تبیان، دستیار زندگی

تبیان بررسی می‌کند:

کانال ارتباطی مخفی با شیعیان توسط امام حسن عسگری (ع)

بخش تاریخ و سیره معصومین وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، به مناسبت ولادت امام یازدهم شیعیان، مقاله اینترنتی «امام حسن عسکری(ع) و ایجاد «کانال ارتباطی مخفی با شیعیان» در شرایط خفقان» را منتشر کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
امام حسن عسکری
 به گزارش روابط عمومی، علی بیرانوند در متن این مقاله آورده است: «در جامعه‌ای که ابراز شیعه‌گری، ارتباط و عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) جرم به حساب می‌آمد و با سخت‌ترین مجازات مواجه می‌شد، امامان معصوم(ع)چگونه با شیعیان خود ارتباط برقرار می‌کردند؟
یکی از مسائلی که نگاه اندیشمندان و محققان علوم اسلامی را به خود جلب کرده چگونگی ارتباط ائمه اطهار (ع) با یاران و شیعیان خود در عصر خفقان سیاسی و اجتماعی است. در جامعه‌ای که ابراز شیعه‌گری، ارتباط و عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) جرم به حساب می‌آمد و با سخت‌ترین مجازات مواجه می‌شد، امامان معصوم(ع)چگونه با شیعیان خود ارتباط برقرار می‌کردند؟ و اینکه شیعیان و محبان ائمه اطهار(ع) چگونه مسائل و نیازهای خود را با ایشان درمیان می گذاشتند؟ موضوعی است که در این متن به آن اشاره خواهد شد.»
متن کامل مقاله اینترنتی «امام حسن عسکری(ع) و ایجاد «کانال ارتباطی مخفی با شیعیان» در بخش تاریخ و سیره معصومین وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در دسترس علاقمندان می باشد.