تبیان، دستیار زندگی

آثار مربوط به میراث فرهنگی و محیط زیست

سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از اختصاص بخشی ویژه به آثار مربوط به میراث فرهنگی و محیط زیست خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مدیریت شهری
پوریا سوری در نشست خبری «سومین جشنواره رسانه های شهری» با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها در حوزه رسانه و مطبوعات سابقه طولانی در کشور دارد، گفت: تلاش کردیم تا در این دوره مدیریت شهری که دوره اصلاح طلبان است، بار دیگر جشنواره رسانه های شهری را فعال کنیم. هدف این از این اقدام آن بود تا فعالیت رسانه های شهری را در یک سال اخیر حلاجی و پایش کنیم و محملی برای تقدیر از رسانه ها فراهم سازیم.

وی ادامه داد: در واقع، جشنواره رسانه های شهری فرصتی برای نزدیک شدن خبرنگاران و مدیریت شهری برای شنیدن نقدها و تقویت ارتباط دو طرفه است. ضمن اینکه یکی از نتایج برگزاری این جشنواره تحرک در بدنه رسانه ای کشور است و امیدواریم در قالب جشنواره بستری ایجاد شود تا به سمت تولید گزارش تحقیقی حرکت کنیم و تولیداتی داشته باشیم که جریان رسانه ای در کشور ایجاد کنند. 

سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از اختصاص جایزه ویژه برای آثار مربوط به حوزه میراث فرهنگی و طبیعی خبر داد و گفت: با توجه به تاکید شهردار تهران بر موضوعات فرهنگی و بافت تاریخی و طبیعی شهر تهران، جشنواره رسانه های شهری محملی را فراهم کرده است تا علاوه بر رسانه های شهری، روزنامه نگاران میراث فرهنگی و محیط زیست در این جشنواره شرکت کنند. 

به گفته سوری، همچون سنوات گذشته رسانه هایی که در شهرستان های مختلف کشور فعالیت می کنند نیز امکان رقابت در جشنواره را دارند. 

وی در ادامه در پاسخ به انتقاد خبرنگاران مبنی بر اینکه در دوره های گذشته اخبار انتقادی به جشنواره راه پیدا نمی کردند، گفت: شعار اصلی این دوره از جشنواره رسانه های شهری شهر، رسانه و نقدپذیری است و اخبار انتقادی در اولویت داوری و تقدیر قرار دارند. رویکرد شهردار تهران نیز این است که بخش ویژه نقد در این جشنواره فعال باشد.

سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به ترکیب هیئت داوران جشنواره رسانه های شهری، تاکید کرد: در این رابطه با انجمن صنفی روزنامه نگاران وارد بحث شدیم و تفاهم کردیم تا داوری مرحله اولیه آثار مکتوب را به انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران بسپاریم و آن ها داوران را انتخاب کنند. 

سوری در پاسخ به انتقادی دیگر مبنی بر ترجیح شخصیت های تلویزیونی به روزنامه نگاران در دوره های گذشته جشنواره تصریح کرد: جشنواره رسانه های شهری اعتبار شغلی ما روزنامه نگاران را به ارزیابی می گذارد و به همین دلیل تلاش می کنیم، در شان اهالی رسانه برگزار شود و عیاری باشد که سایر جشنواره ها به آن تاسی کنند. 

وی در پایان از پیش بینی بخشی برای ارزیابی و تقدیر از روند روزنامه نگاری یک فرد در قالب چهارمین جشنواره خبر داد و عنوان کرد: یکی از موضوعاتی قابل توجه در این دوره از جشنواره رسانه های شهری، حذف فاصله میان اصلاح طلب و اصولگرا در بخش داوری است. ضمن اینکه برخلاف 95 درصد از جشنواره ها، این بار زنان در بخش داوری نقش مهمی را ایفا می کنند. 

در ادامه این نشست، مجید رضاییان رئیس هیئت داوران سومین جشنواره رسانه های شهری با بیان اینکه تقویت روزنامه نگاری تخصصی یک ضرورت است، گفت: امسال تدبیری اندیشیده شد تا ترکیبی از داوران باتجربه در کنار جوان ترها، آثار ارسالی به جشنواره را ارزیابی کنند. 

وی با معرفی داوران بخش نهایی جشنواره عنوان کرد: علی اکبر قاضی زاده، فریدون صدیقی، محمد مهاجری، محمد قوچانی، جواد دلیری، افشین امیرشاهی، فرزانه ابراهیم زاده، مجید رضاییان و لیلا رستگار مسئولیت داوری بخش نهایی را بر عهده دارند. 

مهدی افروزمنش، دبیر سومین جشنواره رسانه شهری نیز با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره از تاریخ 20 آبان ماه شروع به کار کرده است و علاقه مندان به مدت یک ماه فرصت ارسال آثار خود را داشتند، گفت: با نزدیک شدن به روزهای منتهی به 20 آذر، روند ارسال آثار شدت گرفت و برای آن که تمام متقاضیان بتوانند در جشنواره شرکت کنند، مهلت ارسال آثار تا 20 دی ماه تمدید شد. 

وی با اشاره به بحث داوری توضیح داد: تلاش شد در این مورد با نهادهای تخصصی و صنفی همکاری شود تا داوری ها جدی تر و تخصصی تر انجام شود. 

به گفته دبیر سومین جشنواره رسانه های شهری، اختتامیه این جشنواره بهمن ماه برگذار می شود و به ترتیب به برگزیدگان اول تا سوم در تمامی رشته ها، 50 میلیون ریال، 35 میلیون ریال و 20 میلیون ریال تقدیم می شود.

منبع : شهرنوشت