تبیان، دستیار زندگی

فیلترینگ ، بزرگ ترین خود تحریمی است

رییس سازمان فناوری اطلاعات بابیان اینکه برخی ازمسئولان اینترنت راجزونیازهای اساسی مردم نمی دانند،اظهارداشت:مهمترین خودتحریمی کشوردروضعیت فعلی ودرحوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات رافیلترینگ می دانم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فیلترینگ
رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه برخی از مسئولان اینترنت را جزو نیازهای اساسی مردم نمی دانند، اظهار داشت: مهمترین خود تحریمی کشور در وضعیت فعلی و در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را فیلترینگ می دانم.«امیر ناظمی» با اشاره به تحریم های تحمیلی بر کشورمان، گفت: خوشبختانه اپراتورها بخش عمده ای از نیازهای خود را خریداری کرده اند.
وی افزود: معضل ما این است که هنوز برخی از مسئولان ارتباطات و فناوری اطلاعات، اینترنت و موضوعات مرتبط با آن را جزو نیازهای اساسی محسوب نمی کنند، درحالی که مرغ، گوشت، برق و گاز را جزو نیازهای اساسی می دانیم.رئیس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: هم اکنون در خیلی از کشورهای پیشرفته، اگر ساختمان ساخته شده بدون فیبرنوری باشد به آن مجوز پایان کار نمی دهند، یعنی اینترنت جزو نیازهای اساسی است.
ناظمی گفت: وقتی سایتی فیلتر می شود، فقط یک سایت نیست که فیلتر شده و با این اقدام به سایر جوان ها و بازیگران این حوزه می گوییم که به این حیطه وارد نشوید، چون پر خطر است و این پیغام را مخابره می کنیم که میزبانی سایت را به خارج از کشور ببرید تا اگر اتفاقی افتاد، حداقل با فیلترشکن در دسترس باشد.وی افزود: همچنین این پیام را به بازیگران مختلف می دهیم که رفتن به سمت خدمات بزرگ، پر ریسک است چرا که ممکن است فردا روزی وجود نداشته باشد.
معاون وزیر ارتباطات با اظهار امیدواری نسبت به تغییر رویکرد فیلترینگ، اظهارداشت: البته نشانه های کم سویی مبنی بر بهبود این حوزه در بازیگران مختلفی که نقش آفرین هستند در این حوزه را می بینیم و امیدواریم که این نور کم سو، در روزهای آینده پررنگ تر شود.
منبع:جام نیوز