تبیان، دستیار زندگی

همچون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ولایتمدار، شاکر و مجاهد باشید

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: همچون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ولایتمدار، شاکر و مجاهد باشید در کنار عمل به تکلیف و وظیفه انسانی و الهی خود نگران آینده نباشید که این کشور را ائمه معصومین(ع) حفظ می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 حضرت عبدالعظیم

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: حضرت برخلاف مردم شاکر نعمت امامت و ولایت زمان خود بود.

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) زمان امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) در درک کردند و از فرصت کنار آنها بودن نهایت استفاده معنوی را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه انسان‌ها در مقابل نعمات الهی به دو شکل شکر و کفران برخورد می‌کنند، عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نسبت به نعمت ولایت و امامت بسیار شاکر بودند و با اطاعت محض از امام ایشان را یاری می‌دادند، مردم زیادی در مدینه بودند اما امام را یاری نمی‌کردند.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم  همچون سایر مردم نگفت امام برای خود و ما هم برای خود زندگی کنیم، با وجود خفقان حاکم از سوی ظالمان و جائران زمان به کسب معرفت، گسترش مکتب اهل‌بیت(ع) و خدمت به شیعیان پرداختند. آیا امروز ما هم همچون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رفتار می‌کنیم با اینکه ما در کشور آزاد هستیم  و حضرت برای چنین کارهایی آزاد نبودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار داریم، بیان کرد: مقداری تفکر کنیم که آیا ما از نعمت بزرگ الهی یعنی انقلاب، اسلام و ولایت نهایت استفاده را برای کسب معرفت و خدمت به مردم داریم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه در کشورمان زمان طاغوت کسی حق نداشت آزادانه صحبت کند تکثیر سخنرانی‌های امام راحل خلاف بود، گفت: امروز برخی مسوولان و مردم به جای خدمت به نظام و مردم خیانت می‌کنند، برخی کسبه به جای کاهش قیمت‌ها انبارهای خود را پر می‌کنند؛ آیا چنین اعمالی شکرانه انقلاب و نظام است!.

وی افزود: برخی خائنان در جمهوری اسلامی اطلاعات هسته‌ای و موشکی ما را به دشمن می‌دهند که پول بگیرند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی افراد در قالب دین، حرم و هیات برای دیگران نقش بازی می‌کنند، اظهار کرد: آن کسانی که پول مردم را جمع‌آوری کردند و به زلزله زندگان ندادند از همین قماش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه انقلاب نعمت بزرگ الهی برای ملت ایران بود، ابراز کرد: کسانی که می‌گویند جمهوری اسلامی برای ما چه کرده از خود بپرسند آنها برای جمهوری اسلامی چه کردند که نسبت به این نعمت بزرگ الهی ناشکری دارند.

وی افزود: شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان ما برای حفظ این انقلاب جان و عمر دادند آن وقت برخی که هیچ خدمتی به نظام نداشتند ادعای سرمایه نظام بودن دارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از ویژگی‌های دیگر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تلاش و جهاد علمی بود، گفت: حضرت با بصیرتی که از ناحیه اهل‌بیت(ع) کسب کرده بودند تکلیف خود را تشخیص داده و به آن عمل می‌کردند، امروز هم ما باید در مسائل دینی و شرعی به مراجع و فقهای اسلام مراجعه کنیم و صحت سقم دین خود را مورد بررسی قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه از ویژگی‌های دیگر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) استقامت بر مسیر حق بود، عنوان کرد: مردم کشورمان هر زمان در کنار رهبر خود مقابل دشمن ایستادگی کردند پرچم با افتخار بالا بود اما هر زمان استقامت نکردند برعکس شد.

استاد حوزه علمیه افزود: در دوران انقلاب و دفاع مقدس مردم با اطاعت از ولی فقیه پیروز شدند اما امروز در تکثیر نسل، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، اجرای عدالت در ادارات و ترویج فرهنگ کار و خدمت کوتاهی کردند و در این عرصه‌ها موفق نبودند.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در کنار شکر و استقامت نسبت به آینده نیز نگرانی نداشتند، اظهار کرد: آن خدایی که حضرت موسی(ع) و حضرت ابراهیم(ع) را از دشمنان نجات داد و ایرانیان را از پهلوی و صدامیان نجات دارد امروز هم ما را از آمریکا، آل سعود و اسرائیل نجات خواهد داد، بنابراین ما نباید نگران آینده باشیم. این انقلاب و نظام را حرم‌هایی نظیر حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع)، شاهچراغ(ع) و حضرت عبدالعظیم(ع) نگه داشتند.

منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.