تبیان، دستیار زندگی

یکی از دعاهای مستجاب دعای والدین در حق فرزند است

استاد حوزه علمیه گفت: خواندن نماز اول وقت و احترام به والدین دورمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است. یکی از دعاهای مستجاب دعای والدین در حق فرزند است، نفرین پدرومادر برنده‌ترازشمشیراست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دعای والدین

حجت الاسلام باقری استاد حوزه علمیه شامگاه چهارشنبه (۲۱اذر) در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع غدیر برگزار شد، با استناد روایتی از حضرت زهرا(س) گفت: هر کس بندگی خالصانه خود را برای خدا انجام دهد خداوند برترین مصلحت زندگی را برای او قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هر کس بنده خالص خدا شد خداوند سیاست زندگی او را عهده‌دار می‌شود اما شرط آن عبادت و بندگی است، خداوند متعال در خلقت انسان به خود تبریک گفته زیرا او را باارزش خلق کرده است.

وی با بیان اینکه عبادت ابعاد مختلف دارد، عنوان کرد: احترام به والدین، محبت به دیگران، خدمت به مردم، انتظار فرج، کسب روزی حلال، فراگرفتن علم ودانش درمسیر الهی و نماز از جمله ابعاد مختلف بندگی هستند.

 حجت الاسلام باقری در ادامه تاکید کرد: خواندن نماز اول وقت و احترام به والدین دورمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است. به فرموده پیامبراکرم(ص) بنده ای که نمازرا سبک بشمارد به پانزده بلا گرفتارمی‌شود که شش بلا دردنیا، شش بلا درآخرت، سه گرفتاری هنگام مرگ و سه بلا مربوط به روز قیامت است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از دعاهای مستجاب دعای والدین در حق فرزند است، نفرین پدرومادر برنده‌ترازشمشیراست، هنگام دعای والدین برای فرزند خداوند متعال به ملائکه می فرمایند: مانع این دعا نشوید می‌خواهم اجابت کنم. 

وی با بیان اینکه در اسلام جایگاه والدین، نسبت به همسر و فرزند مشخص است، گفت: مراقب باشید هرکدام در جایگاه خود مورد احترام هستند نه به خاطر والدین همسر و فرزندان آسیب ببینند و نه به خاطر فرزندان ستمی بر والدین آید.

وی درپایان خاطرنشان کرد: پدر و مادرهشتاد حق بر گردن ما دارند، چهل حق در دنیا وچهل حق بعد ازوفات آنها است که باید ادا شود. درقیامت هر کس به فکر عمل خود است و هیچ کس از حق خود نمی گذرد بنابراین باید بعد از فوت نیز والدین را فراموش نکنیم.

منبع : خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.