تبیان، دستیار زندگی

امراللهی بار دیگر رکورد ملی را در رقابت های شنا جهان شکست

در پنجمین روز از مسابقات شنا مسافت کوتاه قهرمانی جهان، صبح امروز (شنبه) دو نماینده شنای ایران به رقابت با حریفان خود پرداختند که امراللهی توانست رکورد ملی ایران را در مسافت 1500 متر هشت ثانیه ارتقا دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شنا
 در روز پنجم این رقابت ها «امیر عباس امراللهی» شناگر جوان و آینده دار تیم ملی در ماده 1500 متر آزاد با حریفان قدرتمند خود به رقابت پرداخت. امراللهی موفق شد بار دیگر در این مسابقات رکورد شکنی کند. این شناگر تیم ملی، مسافت ۱۵۰۰ متر را در زمان ۱۶:۲۹٫۲۶ شنا کرد و رکورد ملی این ماده را هشت ثانیه ارتقا داد. رکورد ملی این ماده پیش از این در مسابقات قهرمانی جهان کانادا سال ۲۰۱۶ با زمان ۱۶:۳۷٫۶۹ به دست همین شناگر ثبت شده بود.
او در روز نخست مسابقات نیز در ماده 400 متر آزاد موفق شد رکورد ملی کشورمان را بهبود ببخشد.
«سینا غلامپور» دیگر شناگر کشورمان، در روز پنجم این رقابت‌ها در ماده 100 متر آزاد به آب زد و با کسب زمان 00:50٫47 به کار خود پایان داد.
چهاردهمین دوره مسابقات شنا مسافت کوتاه قهرمانی جهان از روز سه‌شنبه (20 آذر 1397) به میزبانی هوانژو چین با حضور 970 شرکت کننده از 187 کشور جهان آغاز شده است. این رقابت‌ها از 20 الی 25 آذر 1397 (16-11 دسامبر 2018) پیگیری خواهد شد. سینا غلام پور و امیرعباس امرالهی دو نماینده شنای ایران در این مسابقات هستند.
منبع:ایرنا