تبیان، دستیار زندگی

رئیس فدراسیون تنیس روی میز: از بیشتر ورزش‌های ایران جلوتریم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: به غیر از یکی یا 2 رشته، از بقیه رشته‌های ورزشی ایران جلوتریم و پیشرفت بیشتری کرده‌ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تنیس
نخستین دوره رقابت های تنیس روی میز قهرمانی جوانان جهان در سال 2003 برگزار شد و تاکنون که شانزده دوره از آن را پشت می گذاریم، تیم جوانان ایران فقط یک بار در این مسابقات شرکت کرده است.
«مهرداد علیقارداشی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره شرکت تیم جوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان در استرالیا اظهار داشت: تیم تنیس روی میز جوانان ایران برای نخستین بار دررقابت های تیمی قهرمانی جهان شرکت می کرد و بازیکنان این تیم با کسب عنوان هفتمی این مسابقات عملکرد فوق العاده ای از خود به جای گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه فدراسیون جهانی تنیس روی میز این رقابت ها را از سال 2003 پایه ریزی و از آن تاریخ به بعد این مسابقات را با شرکت 16 تیم برتر جهان برگزار می کند، اظهار داشت: با توجه به عملکرد قابل قبول تیم جوانان ایران در رقابت های قاره ای، فدراسیون جهانی امسال از تیم جوانان کشورمان برای شرکت در این مسابقات دعوت به عمل آورد.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: این درحالی است که پیش از این تنها در رقابت های انفردای قهرمانی جهان نماینده داشتیم. البته این حضور نیز به صورت دائم و متوالی نبوده است که امیدواریم این روند تغییر کند و از این پس به صورت مستمر در مسابقات جهانی شرکت داشته باشیم.
علیقارداشی درباره دیدارهای نمایندگان ایران در شانزدهمین دوره این مسابقات نیز گفت: جوانان ایران برای کسب موفقیت تلاش زیادی کردند اما رقبای ما به خصوص تیم های آسیایی و اروپایی تجربه بیشتری نسبت به ایران داشتند و این تنها دلیل شکست ما برابر رقبای سرسخت مان بود.
وی افزود: پس از آن که در دیداری نزدیک نتیجه را به فرانسه واگذار کردیم، در نخستین حضور خود در این رقابت ها برای کسب عناوین پنجم تا هشتم به میدان رفتیم و با غلبه بر تیم هند رقیب سنتی خود در سال های گذشته توانستیم عنوان هفتمی را از آن خود کنیم. فرانسه به صورت مشترک با چین تاپیه پس از تیم های چین و ژاپن عنوان سومی این رقابت را از آن خود کرد.
رئیس فدراسیون تنیس روی میز با دفاع همه جانبه از کسب عنوان هفتمی تیم ایران درمسابقات جهانی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر قهرمانان تنیس روی میز جهان در قاره کهن هستند کسب مدال و عنوان در آسیا و جهان کار ساده ای نیست.
وی ادامه داد: با احترام به سایر رشته های ورزشی باید بگویم نمایندگان تنیس روی میز کشورمان در تمام رده های سنی عملکرد قابل قبولی درآسیا و جهان دارند.
علیقارداشی با اشاره به قهرمانی بلامنازع چین در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ادامه داد: با این نتایج چنانچه انتظارداشته باشیم جوانان ایران در حضور نمایندگان قدرتمند آسیا و اروپا مدال کسب کنند توقع غیرکارشناسی و غیرعلمی است اما بار دیگر تاکید می کنم در بین رشته های ورزشی در ایران به ویژه رشته هایی که با توپ برگزار می شوند، به جز یک یا دو رشته از بقیه رشته ها جلوتر هستیم. نمایندگان تنیس روی ایران در مسابقاتی شرکت می کنند که تمام قهرمانان جهان از آسیا هستند.

 احمدیان شانس زیادی برای کسب مدال داشت

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در ادامه به دیدارهای «امین احمدیان» در رقابت های انفرادی اشاره کرد و افزود: عملکرد احمدیان در این مسابقات فوق العاده بود و اگر با قرعه مناسب روبه رو می شد می توانست مدال نیز کسب کند.
به گفته وی احمدیان پس از صعود به مرحله نهایی در یک دیدار تماشایی نماینده فرانسه دارنده رتبه پانزدهم جهان را با نتیجه 4 بر 3 شکست داد و در جمع 16 بازیکن برتر جهان جای گرفت.
احمدیان در ادامه مقابل نماینده چین که عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرد شکست خورد و دستش از کسب مدال کوتاه ماند.
به اعتقاد علیقارداشی چنانچه احمدیان خوش شانس بود و به قرعه خوبی برخورد می کرد مدالش حتمی بود.
نمایندگان چین در رقابت های قهرمانی جوانان جهان 2018 بندیگو استرالیا هفت مدال طلای تیمی پسران و دختران، انفرادی پسران و دختران، دوبل پسران و دختران و همچنین میکس دوبل را کسب کردند.
ابراز رضایت مسئولان فدراسیون جهانی از توسعه تنیس روی میز در ایران
رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در حاشیه مسابقات با روسای فدراسیون های عضوی دیداری داشتید؟ گفت: درحاشیه این مسابقات کنگره ای تشکیل نشد اما دیدارهای خوبی با روسای فدراسیون های عضو همچنین با رئیس فدراسیون جهانی نیز دیدار داشتیم.
علیقارداشی ادامه داد: مسئولان فدراسیون جهانی از توسعه این رشته در ایران ابراز رضایت کردند و کسب عناوین مختلف نمایندگان ایران در رقابت های قاره ای و جهانی به ویژه مدال برنز«نوشاد عالمیان » در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را تبریک گفتند.
وی ادامه داد: مسئولان جهانی به دقت اتفاقات تنیس روی میز را در ایران دنبال کرده اند و به آن حساس هستند.
وی خاطرنشان کرد: با روسای فدراسیون هند و استرالیا دیدار داشتیم. فدراسیون هند برای حضور در لیگ تنیس روی میز ایران ابراز علاقه کرد و قرار شد مقدمات آن فراهم شود.
همچنین در دیدار با رییس فدراسیون تنیس روی میز استرالیا مقرر شد برای توسعه این رشته در آن کشور از حضور مربیان و بازیکنان ایرانی حمایت کنیم.
رقابت های تنیس روی میز جوانان قهرمانی جهان 2018 یازدهم آذر در بندیگو استرالیا آغاز شد و 9 روز به طول انجامید تیم جوانان ایران با کسب عنوان هفتمی در این رقابت ها به کار خود دراین مسابقات پایان داد.
منبع:ایرنا