تبیان، دستیار زندگی

خسروی وفا، لیموچی و منکرسی بدون رقیب انتخاب شدند

در مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک محمود خسروی وفا در پست ریاست ابقا شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ورزش
مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک صبح امروز در آکادمی کمیته ملی المپیک آغاز شد. مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ریاست این مجمع را بر عهده دارد. محمدرضا داورزنی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش نیز در مجمع حاضر است. شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته هم نماینده کمیته ملی المپیک است.
50 نفر حاضران مجمع را تشکیل می دهند و 2 نفر از اعضای مجمع غایب هستند. همچنین بعد از تذکر جدی و تاکید چندباره داورزنی مبنی بر عدم بازنشستگی کاندیداها، قبل از آغاز انتخابات، واعظ موسوی و برجسته انصراف دادند.

خسروی وفا رئیس ماند

محمود خسروی‌وفا، رئیس کنونی این کمیته تنها نامزد ریاست بود و  بار دیگر با رأی اعتماد اعضای مجمع در پست ریاست کمیته ملی پارالمپیک برای چهار سال آینده باقی ماند. محمود خسروی وفا با کسب 46 رای از 50 رای در پست ریاست ابقا شد. خسروی‌وفا از سال 1379 که کمیته ملی پارالمپیک تشکیل شد، ریاست این کمیته را بر عهده دارد.
بعد از انتخاب مجدد خسروی وفا وی با درخواست اشرفی اداره ادامه جلسه را در دست گرفت.

رقابت برای کرسی ها

علاوه بر انتخاب رئیس جدید کمیته پارالمپیک، 52 عضو مجمع باید برای معرفی پست‌های هیئت اجرایی، خزانه‌دار، بازرس، نایب رئیس آقایان و نایب رئیس بانوان نیز رأی خود را داخل صندوق بیندازند. برای پست هیئت اجرایی باید 6 نفر، خزانه‌دار یک نفر، بازرس یک نفر، نایب رئیس آقایان یک نفر و نایب رئیس بانوان نیز یک نفر انتخاب و معرفی شوند. این در حالی است که برای پست هیئت اجرایی 27 نفر، برای خزانه‌داری یک نفر، برای پست بازرس 7 نفر، برای نایب رئیسی آقایان 11 نفر و برای نایب رئیسی بانوان نیز 5 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

لیموچی و منکرسی بدون رقیب انتخاب شدند

کاندیداهای پست نایب رئیسی بانوان: فریبا محمدی، فاطمه رخشانی، سیما لیموچی، بتول مشرف جوادی
برای انتخاب نایب رئیس بانوان فریبا محمدی، فاطمه رخشانی و بتول مشرف جوادی انصراف دادند تا بدین تریب سیما لیموچی بدون رقیب انتخاب شود. لیموچی با 40 رای بدون رقیب به عنوان نایب رئیس بانوان کمیته پارالمپیک انتخاب شد.
تنها کاندیداهای پست خزانه دار هم شهرام منکرسی بود که بدون رقیب انتخاب شد.

شعبانی بهار پشیمان شد اما شکست خورد!/ کارگری انتخاب شد

کاندیداهای پست نایب رئیسی آقایان: سیداحمد سیدباقری، حمید علی‌صمیمی، محمدرضا مظلومی، جهانگیر فدایی، فرزاد حیدری، مجید قدمی، غفور کارگری، غلامرضا شعبانی‌بهار، مجید شایسته، سیدمحمد کاظم واعظ موسوی و عباس باغستانی
شعبانی بهار که پیش از این انصراف داده بود خواستار بازگشت به انتخابات‌ شد که خسروی وفا گفت از نظر من منعی ندارد اما در این خصوص جمع باید تصمیم گیری کند که در نهایت مخالفتی صورت نگرفت. فرزاد حیدری و مجید قدمی نیز برای حضور در انتخابات منع قانونی داشتند و قصد داشتند که در انتخابات حضور پیدا کنند که در این هنگام داورزنی گفت در اساسنامه به صراحت مطرح شده و خلاف آن نمی‌توان رای گیری کرد. بدین ترتیب فرزاد حیدری و مجید قدمی هم به دلیل منع قانونی از حضور در انتخابات کنار رفتند تا در نهایت انتخابات نایب رئیسی آقایان با حضور دو کاندیدا یعنی غفور کارگری و غلامرضا شعبانی بهار برگزار شود.
در نهایت پس از رای گیری غفور کارگری 32 رای آورد، غلامرضا شعبانی بهار 13 رای و 5 تا سفید به صندوق انداخته شد تا در بدین ترتیب غفور کارگری به عنوان نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک انتخاب شود.
کاندیداهای پست هیئت اجرایی: فاطمه رخشانی، سیداحمد سیدباقری، امیر ماندگارفرد، حمید علی‌صمیمی، محمد‌علی حسین‌پور، سیما لیموچی، علی‌اصغر هادی‌زاده، محمدرضا مظلومی، جهانگیر فدایی، بهروز برجسته، فرزاد حیدری، علی کشفیا، مجید قدمی، غفور کارگری، قاسم قاسمی، غلامرضا شعبانی‌بهار، بتول مشرف‌جوادی، مجید شایسته، علیرضا صفارزاده، سیدمحمد پولادگر، سیدمحمد کاظم واعظ موسوی، عباس باغستانی، رقیه الله‌کرمی، هادی رضایی، الهه شیعه، فریبا محمدی و غلامرضا نوروزی
کاندیداهای پست بازرس: امیر ماندگارفرد، علی‌اصغر هادی‌زاده، قاسم قاسمی، سیدمحمد پولادگر، رقیه الله‌کرمی، غلامرضا نوروزی و مسعود اشرفی
منبع:فارس