تبیان، دستیار زندگی

«لیسانسه‌ها» فرم جدیدی از طنز را ارائه کرد

بازیگر سریال «لیسانسه‌ها» گفت: این سریال ایده های جذابی داشت و سعی کرد طنز را جور دیگری اجرا کند و در این مسیر فرم جدیدی از طنز را ارائه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


«لیسانسه‌ها

«کاظم سیاحی» درباره فصل جدید لیسانسه‌ها گفت: در حال حاضر اطلاعی از روند ساخت فصل جدید ندارم و تهیه‌کننده و کارگردان بیشتر در جریان روند ساخت هستند.

وی افزود: وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، خیلی درباره‌اش فکر کردم. درباره این موضوع فکر می‌کردم که چطور این نقش را ایفا کنم. باید به این مساله هم توجه می‌کردم که نقش یک فرد معتاد تقریباً یک نقش تکراری است و افراد زیادی آن را بازی کرده‌اند. آقای صحت خیلی به من کمک کردند که نقش را خوب ایفا کنم. به طور کلی، موضوع جذاب برایم این بود که چطور این نقش را به صورت متفاوت اجرا کنم، طوری که مردم دوستش داشته باشند و با آن ارتباط برقرار کنند. از طرف دیگر، برایم مهم بود که خودم را محک بزنم و ببینم که آیا می توانم از عهده این نقش متفاوت برآیم یا خیر.

وی ادامه داد: البته خدا را شکر بعد از پخش این سریال در کل بازخوردهای مثبت و انرژی بخشی از طرف مردم داشتیم. کار خوب دیده شد و مردم به ما ابراز لطف می کنند. همین که مردم کار را دیدند و دوست داشتند، برایمان مهم است. مردم لطف دارند و وقتی کارها بازپخش هم می‌شود، درباره آن حرف می‌زنند. من از طریق مردم متوجه شدم که سریال در حال حاضر از آی فیلم در حال پخش است. به هر حال، آی فیلم مخاطبان خاص خودش را دارد و از آنجا که لیسانسه‌ها هم کار خوبی بود و مردم دوستش داشتند، بینندگان خاص خود را دارد.

سیاحی با بیان اینکه به نظر من در کل سریال خوبی ساخته شد و ضمن احترام به بقیه کارهایی که در این حوزه ساخته شده، فکر می‌کنم نسبت به آثار دیگر، اثر باکیفیت‌تری تولید شد، اظهارداشت: به نظر من سریال لیسانسه ها، ایده های جذابی داشت و سعی کرد طنز را جور دیگری اجرا کند. در کل، کار خوبی بود و فرم جدیدی از طنز را ارائه کرد. مردم اصولاً سریال‌های طنز را دوست دارند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. امّا از این قاعده کلی که بگذریم باید بگویم که سریال لیسانسه‌ها طنز را به شکل دیگری ارائه داد؛ از فرم‌های همیشگی و کلیشه‌ای فاصله گرفت و توانست کار خوبی ارائه دهد. اتفاق خوبی که در لیسانسه‌ها افتاد این بود که اصراری به خنداندن نداشت. این طور نبود که سکانس‌ها برای خنداندن نوشته شده و همه چیز از قبل پیش بینی شده باشد. بلکه سعی می شد که فضا و روابط بین بازیگران، خالق طنز باشد.

صداپیشه عروسک جیگر در مجموعه کلاه‌قرمزی گفت: یکی از نقاط قوت سریال لیسانسه ها این بود که بازیگران خوبی در آن حضور داشتند و به نظرم تمام افرادی که در این کار بودند، از عهده کارشان به خوبی برآمدند. به همین دلیل نمی توان گفت که کدام شخصیت بهتر بود و کدام بدتر، همه به جای خودشان خوب بودند و نقشی در پیش برد قصه داشتند.

وی با بیان اینکه همانطور که می‌دانید در این سریال سعی شد که همه چیز واقعی باشد. چیزهایی که در آن اتفاق می‌افتد، بخشی از زندگی روزمره همه ما هستند، عنوان داشت: بنابراین، آنچه من در نقش یک پدر معتاد بازی کردم، در زندگی یک فرد معتاد امری عادی و طبیعی است امّا نزدیک شدن به شرایط یک فرد معتاد کار آسانی نیست. لیکن من تصور می‌کنم، جذابیت کار بازیگری به این است که کارهای سخت را بازی کنی. هر چه نقش سخت‌تر باشد، بازی کردنش جذابیت بیشتری دارد.

وی در پایان گفت: به طور کلی، ما در لیسانسه ها سعی کردیم، واقعیات را نشان دهیم. البته در بعضی موارد دستمان بسته بود و نمی توانستیم به خوبی کار کنیم. امیدوارم اگر قرار باشد باز هم از این قبیل سریال ها بسازیم، بیشتر دست عوامل باز باشد تا بهتر بتوانند واقعیات را نشان دهند و با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

منبع: فارس