تبیان، دستیار زندگی

«فقیران نامرئی» را در تبیان بشناسید!

بخش اجتماعی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مقاله اینترنتی «افزایش آمار فقیران نامرئی» را منتشر کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هویت
 به گزارش روابط عمومی، نتایج تحقیقات جدید در کشور چین از فقیران جدیدی حکایت دارد. فقری که جوامع مختلف را درگیر خود کرده است، این قشر در جامعه ما نیز حضور داشته و قابل مطالعه‌اند.
به همین مناسبت عطالله باباپور در متن این مقاله آورده است: «کاربران چینی "آیفون" در مقایسه با کاربران "هوآوی" در این کشور، سطح تحصیلات پایین‌تر و درآمد کم‌تری دارند. این نتیجه یک تحقیق در این کشور است که توسط آژانس موب‌دیتا (MobData) انجام شده و نشان می‌دهد کاربران آیفون در دسته‌ی افرادی تجت عنوان "فقیران نامرئی" قرار دارند و بیشتر آن‌ها را زنان مجرد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌ که تحصیلات دبیرستانی و درآمد کمی دارند، تشکیل می‌دهند.
اما همین تحقیق، درباره کاربران محصولات ارتباطی "هوآوی" نتیجه‌ی متفاوتی داشته است. اکثرا کاربران هوآوی، مردان متاهل بین ۲۵ تا ۳۴ ساله‌ای هستند که تحصیلات دانشگاهی و درآمد خوبی دارند. بر اساس این تحقیق دارندگان هوآوی، خانه و خودروی شخصی دارند، درحالی که کاربران اپل ساکن خانه‌های اجاره‌ای گزارش شده‌اند.»
علاقمندان می توانند متن کامل مقاله اینترنتی «افزایش آمار فقیران نامرئی» را در بخش اجتماعی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنند.