تبیان، دستیار زندگی

زنگ پژوهش در تهران نواخته می شود

امسال به مناسبت هفته پژوهش، علاوه بر تجلیل از معلمان پژوهنده، دانش آموزان پژوهشگر و پژوهشگران برتر تهرانی نیز مشخص خواهند شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زنگ پژوهش

همچنین در محل نمایشگاه های بین المللی شهر تهران دستاوردهای پژوهشی و فناوری به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

زنگ پژوهش در مدارس نواخته می شود

هفته پژوهش در آموزش و پرورش شهرتهران حضور مسئولان و مدیران وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همراه با نواخته شدن زنگ پژوهش در یکی از مدارس شهر تهران آغاز خواهد شد.

 این مراسم با توجه به رویکرد آموزش و پرورش در بحث پژوهش، از معلم پژوهی به سمت دانش‌ آموز پژوهی سوق پیدا کرده است، که در این راستا پژوهشکده آموزش و پرورش با جایگزین کردن رویکرد دانش‌ آموزان محقق و‌ پژوهنده به جای دانش‌ آموزان حافظه‌ محور، نتایج خوبی را کسب کرده است.

اقدامات پژوهشی در آموزش و پرورش به دو دسته کلی دانش‌ آموز پژوهی و معلم پژوهی تقسیم می ‌شود که با گسترش پژوهشکده‌ها این دو اقدام گسترده شده است.

بسترهای مناسب طرح های پژوهشی در تهران

دانش آموزان و معلمان پژوهشگر می ‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند شیمی، فیزیک، زیست‌ شناسی، رباتیک و علوم کامپیوتر و علوم انسانی تحقیق و پژوهش کنند که در این زمینه بستر‌های مناسبی در آموزش و پرورش شهر تهران برای انجام این امر آماده شده است.

گفتنی است پژوهش های انجام شده مربوط به یک موضوع نیست و در تمام سطوح طبق اهداف پژوهشی آموزش و پرورش صورت گرفته است.

با توجه به اینکه هر منطقه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران یک پژوهشکده جداگانه دارد، در سطح شهر تهران از  پژوهشگران برتر طی مراسمی در مناطق اداره کل آموزش و پرورش تقدیر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر