تبیان، دستیار زندگی

منابع روضه‌های مداحان کارشناسی شود

عباس دلجو می‌گوید سال‌ها پیش درخواست کرده که یک سامانه ایجاد شود تا مداحان از کارشناسان درباره صحت روضه‌هایشان بپرسند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عباس دلجو


نشست‌ ماهانه آیین گفتگو با موضوع «نقد آسیب‌شناسی مداحی» دوشنبه 19 آذرماه با حضور عباس دلجو پژوهشگر حوزه مداحی و محمود تاری مداح پیشکسوت کشورمان در بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد.

عباس دلجو در بخشی از سخنانش به راه‌کارهای موثر در پیشگیری از آسیب‌های حوزه مداحی اشاره کرد و گفت: من سال‌ها پیش درخواست کردم که یک بخش مثل 118 درست کنید؛ یعنی کارشناسانی پشت میز بنشیند و به آن حقوق بدهید . وظیفه‌اش نیز این باشد که مداحان مثلاً از او بپرسند «آقا من این روضه را بخوانم یا نه؟ من دسترسی به منبع و استاد ندارم، آیا این روضه درست است که آن را بخوانم؟» استاد هم پشت تلفن حقوق می‌گیرد و جواب می‌دهد.

وی ادامه داد: در غیر این صورت، اساتید را پیدا نمی‌کنید، اگر هم پیدا کنید، حوصله یا حال پاسخگویی ندارند، البته منافعی هم ندارند، امّا وقتی حقوق بگیرند، به اجبار جواب می‌دهند. ما پیش‌زمینه‌ها را ایجاد نکرده‌ایم بعد به‌راحتی نقد می‌کنیم. ما ابتدا باید خدمات بدهیم و بعد ببینیم چه بازتابی دارد. می‌گذاریم آسیب به حوزه برسد، بعد آسیب‌شناسی می‌کنیم. آیا مهستان قابل کنترل نیست؟ بله هست. جزوه‌ها را می‌شود کنترل کرد، مجوزها و کارت‌های مداحی قابل کنترل هستند.


منبع : تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.