تبیان، دستیار زندگی

مردم باید تصمیم بگیرند که بایستند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با تبیین درست اسلام ناب، مردم باید به این نتیجه برسند، تصمیم بگیرند که بایستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام قمی

نشست مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی در مجموعه فرهنگی نور شهر قم، امروز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه با موضوع معارفه مدیران و انتصابات جدید برگزار شد.

حجت‌الاسلام قمی با بیان جایگاه مهم سازمان تبلیغات در دیدگاه حضرت امام و مقام معظم رهبری و اشاره به حکم ایشان بیان کرد: طبق فرموده حضرت آقا، سازمان تبلیغات یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است.

رییس سازمان تبلیغات با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تبیین و عرضه اسلام ناب به مردم را از وظایف اصلی سازمان می‌دانند، گفت: در کلام امام (ره) داریم که اسلام، دین افراد مجاهدی است که به دنبال حق و عدالت هستند. دین کسانی است که در راه استقلال و آزادی مجاهدت می‌کنند. وظیفه سازمان تبلیغات معرفی و تبیین همین اسلام است. در فرمایش امام داریم که همان طور که مردم انسان‌های غریب را نمی‌شناسند، اسلام را هم نمی‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه اساس برنامه راهبردی دین، تبیین است، ادامه داد: حضرت آقا در جایی فرمودند اگر ما غفلت و کوتاهی کنیم سیلی خواهیم خورد. اولین دغدغه امام اسلام ناب، اسلام ظلم‌ستیز، اسلام عدل و قسط  و اسلام دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان است. در مقابل این اسلام، اسلام آمریکایی قرار دارد. اسلام آمریکایی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلامی که با همه ظلم‌ها می‌سازد. وظیفه سازمان تبلیغات تبیین این اسلام ناب است. باید تلاشمان این باشد که اسلام ناب را تبیین کنیم. باید تفاوت اسلام انقلابی و اسلام غیرانقلابی را تبیین کنیم.  

رییس سازمان تبلیغات با اشاره به این سخن از مقام معظم رهبری که فرمودند: «نمی‌گویم اهمیت سازمان تبلیغات بیشتر شده، بلکه چندین برابر شده»، گفت: ما کاری جز تبیین اسلام ناب نداریم و باید در این امر تفاوت و ارتقا ایجاد شود. اما چه ارتقا و تفاوتی؟ ما در همین شان و جایگاه طلبگی وظیفه‌مان هدایت انسان و پیشبرد اهداف انقلاب است. ما اینجا باید چه کارهایی را اولویت قرار داده و انجام دهیم؟ جای طرح و پاسخ دادن به این سوال ها همین جلسات است.  

حجت‌الاسلام قمی با بیان این جمله از رهبر انقلاب اسلامی که در شرایطی از انقلاب قرار گرفته‌ایم که مردم باید تصمیم بگیرند که بایستند، گفت: با تبیین درست اسلام ناب، مردم باید به این نتیجه برسند، تصمیم بگیرند که بایستند. حضرت آقا عمیقا به مردمسالاری دینی معتقد است. مدل حرکت سازمان تبلیغات باید بر مدار مردمسالاری دینی با تبیین اسلام ناب باشد و نتیجه‌اش باید این باشد که اراده‌های مردم نیرومندتر شود تا مردم مقاومت کنند و بایستند. به نظر من ارزیابی عملکرد مدیران سازمان نباید بر اساس تعداد کلاس‌ها و منبرهایی که تشکیل داده‌اند بررسی شود، بلکه ارزیابی به نتیجه و ثمره است. حضرت آقا فرمودند: مردم ما مردم خوبی هستند و اگر اسلام ناب به درستی عرضه شود، مردم تصمیم می‌گیرند و می‌ایستند.  

وی در پایان با اشاره به اینکه در جریان تبلیغی کشور باید تفاوت و پیشرفت ایجاد شود، تصریح کرد: تا سال گذشته ما در صنعت نانو در جهان پنجم بودیم، الان چهارمیم. در بحث تبلیغ چطور؟ آیا پیشرفتی داشته‌ایم؟ داشته‌ایم اما به چه میزان؟ برداشت بنده حقیر این است که این تفاوت باید ایجاد شود.

منبع : خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.