تبیان، دستیار زندگی

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران درگذشت

ایرج دانایی‌فرد، پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران و استقلال به علت عارضه کبدی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تیم ملی فوتبال
ایرج دانایی فرد بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال و تیم ملی که برای درمان و پیوند کبد راهی شیراز شده بود در نهایت صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

بازیکن اسبق استقلال به دلیل وخیم شدن وضعیت اش در بیمارستان نمازی شیراز و دست و پنجه نرم کردن با بیماری اش امروز صبح درگذشت.

زننده اولین گل تاریخ فوتبال کشورمان به دیار باقی شتافت
ایرج دانایی فرد پسر علی دانایی فرد روز ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۲۹ در تهران و در خانواده‌ای ورزشی دیده به جهان گشود. ایرج همچون پدرش علی دانایی فرد فوتبال حرفه‌ای خودش را در باشگاه استقلال تهران که پدرش از بنیان گذاران او بود آغاز کرد، درخشش او در لیگ داخلی باعث شد تا سیر تکاملی را به سرعت طی کند.

او در ۲۷ سالگی به استقلال رفت، استقلالی که هدایت آن برعهده جگیچ یوگوسلاو بود. ایرج در سه فصل حضورش در استقلال در پست هافبک و وینگر چپ بازی کرد. عملکرد خوب او در باشگاه استقلال باعث شد تا در‌های تیم ملی برای این بازیکن فقید در سال ۱۳۵۵ باز شود تا او در ۲۰ دی ۵۵ و در مقدماتی جام جهانی اولین حضورش در تیم ملی را تجربه کند.

در سال‌های حضورش در تیم ملی فوتبال بار‌ها پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان را برتن کرد و در جام جهانی ۱۹۷۸ با گلی که در ورزشگاه کوردوبا مقابل تیم فوتبال اسکاتلند به ثمر رساند، باعث شد تا اولین گل تاریخ تیم فوتبال کشورمان در تاریخ جام جهانی توسط این بازیکن به ثمر برسد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان