تبیان، دستیار زندگی

اگر من استیضاح شوم، مردم شورش می‌کنند!

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز درباره مسائل مختلفی از جمله قتل جمال خاشقجی، تجارت با چین و احتمال استیضاح شدنش صحبت کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دونالدترامپ
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در مصاحبه با خبرگزاری رویترز به مسائل مختلفی از جمله توافق تجاری با چین، عربستان سعودی و مسئله قتل جمال خاشقجی، دخالت نظامی در یمن و احتمال استیضاح شدنش از سوی دموکرات‌ها پرداخت.

ترامپ در این مصاحبه با بیان اینکه "هرگز نگران استیضاح شدن خود نیست" گفت: «واقعا سخت است شخصی را که هیچ کار اشتباهی انجام نداده و کسی که بهترین اقتصاد تاریخ کشور را ایجاد کرده، استیضاح کرد. من فکر می‌کنم اگر این اتفاق بیفتد، مردم شورش می‌کنند!»

رئیس جمهور آمریکا همچنین در این مصاحبه بار دیگر با حمایت از عربستان سعودی در مسئله قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی گفت: خب من نمی‌خواهم وارد این مسئله شوم من می توانم بگویم که محمد بن سلمان این مسئله (قتل خاشقجی) را تکذیب می کند. برخی دیگر از مردم هم تکذیب می کنند و تعدادی از آنها می گویند او در این مسئله همدست است. حقیقت این است که او خودش این مسئله را به شدت انکار می کند. من امیدوارم که مردم نخواهند ما کاری کنیم که عربستان صدها میلیارد دلاری که به ما می دهد را به روسیه و چین بدهد. صحبت صدها هزار شغل است. صحبت صدها توافق نظامی و توافق های دیگر است. امیدوارم چنین پیشنهادی نشود.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا حمایت از عربستان سعودی به معنای حمایت از ولیعهد این کشور است، گفت: خب در حال حاضر، بله. او ولیعهد عربستان است. آنها متحدان خیلی خوبی بوده اند.

وی همچنین با اشاره به مسئله بازداشت «منگ وانگ‌ژو»، مدیر مالی ارشد شرکت هواوی در کانادا اعلام کرد: اگر من بدانم که برای آمریکا خوب است. اگر من بدانم که برای کشور خوب است و اگر بدانم که برای امنیت ملی کشور خوب است، در صورت لزوم در مسئله بازداشت او مداخله خواهم کرد.

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه به توافق تجاری با چین اشاره کرد و گفت: آنها کالاهای زیادی را از ما خریداری می کنند. آنها به بازار بازگشته اند. من امروز شنیدم که آنها مقدار زیادی سویا از آمریکا خریداری کرده اند. آنها تازه شروع کرده اند. ما مسلما یک نشست دیگر خواهیم داشت و شاید یک نشست با مقامات ارشد دو طرف برگزار شود.اگر لازم باشد با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین –که او را خیلی دوست دارم و با او خوب کنار می آیم-- یک نشست دیگر برگزار می کنم.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره پایان دخالت نظامی در جنگ یمن گفت: «خب. من از این مسئله حمایت می کنم. من از اتفاقاتی که در یمن می افتد متنفر هستم (!). من می خواهم ببینم که ایران هم پای خود را از مسئله یمن بیرون بکشد و من فکر می کنم این کار را می کند.»

ترامپ همچنین با اشاره به گزینه خود برای سمت دادستانی کل آمریکا اعلام کرد: من کسی را انتخاب می کنم که بتوانم با او کنار بیایم. کسی که نظراتش به نظرات من شبیه باشد. من دستکم 10 تا 12 نفر را برای این پست در نظر دارم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره کمپین انتخاباتی‌اش برای دور جدید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من فکر می کنم در دور بعدی انتخابات هم خوب عمل می کنم. من به نظرسنجی ها توجه می کنم. ما در نظرسنجی راسموسن دیروز رتبه 50 را بدست آوردیم. این رقم بیشتر از رقمی است که اوباما بدست آورده بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان