تبیان، دستیار زندگی

نظارت بر ساخت و ساز

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به این که طبق مطالعات انجام شده 30 درصد از بافت‌های نوسازی شده فرسوده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نوسازی شهر تهران
عدم نظارت بر ساخت و ساز و استفاده از مصالح غیر استاندارد باعث می شود 30 درصد از زحماتی که کشیده می شود، تسهیلاتی که ارائه می شود و منابع ملی که هزینه می شود تا نوسازی قدم به قدم جلو رود، بی فایده باشد؛ البته کل این 30 درصد مربوط به اقدامات نوسازی در بافت های فرسوده نبوده و بافت های مقاومی که تخریب و مجدد نوسازی می شود را نیز شامل می شود.

صادقی متذکر شد: همانطور که مباحث فرهنگ سازی در بافت های فرسوده توسط کنشگران اجتماعی دنبال می شود، ضروری است نظارت عالی بر بحث ساخت و ساز و همچنین توزیع مصالح نامرغوب در سطح شهر تهران نیز صورت گیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که اقدامات خوبی در بحث نوسازی بافت های فرسوده انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به مواردی که در تفاهم نامه همکاری مشترک میان دو سازمان مورد توجه قرار گرفته، می توان با هم افزایی، سرعت و دقت در امور را تسریع و از اقدامات و فعالیت های موازی پرهیز کرد.

در این جلسه گزارشی از عملکرد، اقدامات و برنامه های سازمان نوسازی شهر تهران از سوی علی خانی، معاون هماهنگی و برنامه ریزی و گزارشی از سامانه پیشخوان محلات از سوی احمد موحدی امین، مدیر اداره فناوری و سامانه های مکانی ارائه شد.

شایان ذکر است بر مبنای تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان نوسازی شهر تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک و هوشمندسازی نظام مدیریت جامع اطلاعات در حوزه تاب‌آوری و توسعه محله‌ای؛ همکاری در تهیه و ترویج بسته‌های آموزشی به منظور افزایش آگاهی‌های عمومی شهروندان درخصوص مفاهیم تاب‌آوری شهری؛ همکاری در تدوین برنامه عملیاتی ایمنی و مدیریت بحران در محله‌های دارای بافت فرسوده و ناکارآمد (بر اساس ضوابط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران)؛ تدوین برنامه توسعه محله‌ای با تأکید بر کاهش خطرپذیری لرزه‌ای در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد و ... بخشی از اصلی ترین محورهای همکاری این دو سازمان خواهد بود.
منبع: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران