تبیان، دستیار زندگی

نهج‌البلاغه کتابی مملو از اندیشه‌های اخلاقی است

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد نهج‌البلاغه را کتابی مملو از اندیشه‌های اجتماعی، تربیتی، سیاسی و فرهنگی دانست و از برگزاری نخستین جایزه جهانی کتاب سال نهج‌البلاغه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پوستر و فراخوان نخستین جایزه کتاب برگزیده نهج‌البلاغه

نشست خبری اولین جایزه جهانی کتاب برگزیده نهج‌البلاغه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله دین‌پرور رئیس بنیاد نهج‌البلاغه در محل معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

در این نشست، فقهی‌زاده طی سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع نهج‌البلاغه در نظامنامه تفکر اسلامی گفت: نهج‌البلاغه کتابی است که از نظر محققان بسیار استثنایی، معتبر و ارزنده است و اگرچه سند ندارد، اما مطالب آن در منابع فریقین حضور جدی دارد.

نهج‌البلاغه کتابی مملو از اندیشه‌های اجتماعی، تربیتی، سیاسی و فرهنگی

وی نهج‌البلاغه را اثر حدیثی بزرگ دانست و گفت: این کتاب درجه اعتبار بالایی دارد و علامه کاشف‌الغطاء نهج‌البلاغه را بی‌نیاز از سند می‌داند، همچنین تنوع موضوعی در این اثر بسیار حائز اهمیت است و متخصصان این حوزه، نهج‌البلاغه را کتابی مملو از مطالب فراوان در اندیشه‌های اجتماعی، تربیتی، سیاسی و فرهنگی می‌دانند، البته این کتاب مشتمل بر آموزه‌های فقهی نیست، اما معارف فقهی در آن وجود دارد.

نهج‌البلاغه مورد تأیید علمای شیعه و سنی است

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اهمیت نهج‌البلاغه در بین علمای اهل‌سنت گفت: امام علی(ع) در مرجعیت علمی بعد از پیامبر(ص) نفر دوم در جهان اسلام هستند و این موضوعی است که از منظر شیعه و سنی تأیید شده است. همچنین ایشان کسی هستند که پیامبر(ص) آیاتی را که بر قلب مبارکشان نازل می‌شد ابتدا با امام علی(ع) در میان می‌گذاشتند، از این رو اهمیت این کتاب بر هیچ کس پوشیده نیست.

سه هدف اصلی برگزاری همایش

فقهی‌زاده از برگزاری اولین جایزه جهانی کتاب برگزیده نهج‌البلاغه با سه هدف خبر داد و گفت: معرفی جوانب علمی و عملی مغفول در اندیشه و سیره امام علی(ره) تقویت گفتمان علوی در عرصه جهان اسلام، جریان‌سازی علمی و فرهنگی بر محور نهج‌البلاغه سه هدف اصلی برگزاری این همایش است که اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش ۸ اسفند‌ماه در تالار وحدت

وی از برگزاری اختتامیه همایش در روز ۸ اسفند‌ماه خبر داد و گفت: آیین اختتامیه جایزه جهانی کتاب برگزیده نهج‌البلاغه روز ۸ اسفند‌ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

در حاشیه نشست خبری از پوستر و فراخوان نخستین جایزه کتاب برگزیده نهج‌البلاغه باحضور فقهی‌زاده و آیت‌الله دین‌پرور رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.