تبیان، دستیار زندگی

هشتم اسفند؛

جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه برگزار می‌شود

نخستین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه هشتم اسفند برگزار می‌شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشست خبری نخستین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه
به گزارش تبیان، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در نشست خبری «نخستین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه»، شناسایی آثار و نویسندگان برتر و معرفی شایسته آن‌ها به‌عنوان جامعه علمی، تشویق و حمایت از نویسندگان کتاب‌های برتر و دیگر مترجمان، مصححان و پژوهشگران همچنین تقویت روحیه و انگیزه‌های تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مرتبط با امام علی (ع) و نهج‌البلاغه را از جمله اهداف دوسالانه کتاب «امام علی (ع) و نهج‌البلاغه» ذکر کرد.
عبدالهادی فقهی‌زاده نیز ارتقای سطح پژوهش‌های مرتبط با ویژگی‌های امام علی (ع) و نهج‌البلاغه و گسترش فرهنگ نگارش و تولید کتاب استاندارد مرتبط با امام علی (ع) و نهج‌البلاغه همچنین بالابردن سطح دانایی‌های جامعه در زمینه شناخت آموزه‌های علوی به‌ویژه معارف نهج‌البلاغه را از دیگر اهداف برپایی این دوسالانه بیان کرد.
وی «زندگی و ابعاد شخصیتی امام علی (ع)»، «معارف و آموزه‌ها»، «ادبیات و بلاغت»، «کتاب‌شناسی، تصحیح نسخ و ترجمه»، «بخش جوان» و «بخش بین‌الملل»، بخش‌های موضوعی این جشنواره دانست و افزود: پس از قرآن کریم، بیشترین آثار و تالیفات درباره کتاب ارزشمند «نهج‌البلاغه» نوشته شده است و این کتاب به‌مثابه نمودی از سنت در عرض قرآن کریم و شمولیت آن در بیان آموزه‌های علمی و کاربردی در زندگی مسلمانان است.
فقهی‌زاده، نهج البلاغه را سخن بزرگمردی عنوان کرد که وجودش مملو از حقایق و معارف الهی است و در مقطع حساس تاریخی مسئولیت اداره جامعه اسلامی را برعهده داشته است.
وی افزود: اهمیت و جایگاه ویژه «نهج‌البلاغه» ما را بر آن داشت تا با این جایزه بیش از پیش بتوانیم در ترویج فرهنگ علوی و آموزه‌های بلند «نهج‌البلاغه» سهیم شویم و بنیاد نهج‌البلاغه نیز بتواند در این راستا به‌عنوان نخستین نهاد علمی-فرهنگی نقش خود را به خوبی ایفا کند.