تبیان، دستیار زندگی

تبیان بررسی می‌کند:

مشکلات خانه های هوشمند

بخش دانش و زندگی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مقاله اینترنتی «داده‌کاوی بعدی گوگل، تخت خواب شما!» را به منظور مشکلات فناوری های نوین در عدم رعایت حریم خصوصی منتشر کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گوگل یک میلیارد دلار در اسپیس‌ایکس سرمایه‌گذاری کرد
 به گزارش روابط عمومی، سمیه جولایی در متن این مقاله آورده است: «امروزه برای بسیاری از ما این موضوع امری عادی است که یک کلمه و یا حتی جمله را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنیم و در فهرست نتایج، بسیاری از موارد مشابه را مشاهده کنیم. گاهی هم اصلاً نیازی به جستجو نیست و گوگل خواستۀ شما را بر اساس ایمیل‌ها، اطلاعات شخصی و مکان زندگی و حضورتان تشخیص می‌دهد. در واقع گوگل امیدوار است که به‌زودی کاربران، درب خانه‌هایشان را باز گذاشته و با توجه به اعتماد ایجاد شده، بتواند به‌راحتی استراق سمع کند؛ آن‌هم از طریق ابزارهای به‌کاررفته در خانه‌های هوشمند!
توسعه خانه‌های هوشمند چالشی جدی به شمار می رود و تلاش برای برقراری ارتباط امن میان شبکه خانگی و اینترنت نیز این چالش را پیچیده‌تر می‌کند. به علاوه، افزایش تعداد برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند که دسترسی از راه دور به دستگاه‌های خودکارسازی خانگی را امکان پذیر می‌سازند، این چالش‌ها را به ویژه با در نظر گرفتن هکرها به شدت افزایش می‌دهد.»
متن کامل مقاله اینترنتی «داده‌کاوی بعدی گوگل، تخت خواب شما!» را در بخش دانش و زندگی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در دسترس علاقمندان می باشد.