تبیان، دستیار زندگی

انحراف گروه‌های تکفیری ربطی به جهان اسلام ندارد

یک عالم از جمهوری آذربایجان گفت: انحرافات گروه‌های داعش و تکفیری ربطی به جهان اسلام ندارد و راه نجات بشریت تنها دین اسلام است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
داعش

بایر الله وردیوف از علمای جمهوری آذربایجان در نشست دو روزه شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت (ع) گفت: در عصر حاضر امام خمینی (ره) اسلام را در زمانی احیا کردند که دو ابرقدرت در جهان حکمرانی می کردند؛ شوروی سابق و لیبرال در رأس قدرت قرار داشتند و در همین زمان امام خمینی (ره) در جایی که اسلام گم شده بود آن را احیا کرد.

این عالم جمهوری آذربایجان افزود: امروز راه نجات تنها اسلام است و اگر این حقیقت را ندانیم باید کور باشیم و نشنویم. امروز در جمع علما و فضلای بزرگ جهان اسلام هستیم و تکلیف داریم همانگونه که مجاهدان در جنگ 33 روزه غزه در برابر صهیونیسم پاسخ دادند ما نیز پاسخ دهیم.

وی با اشاره به پیروزی های مردم فلسطین در جنگ 14 روزه ادامه داد: امروز مجتهدان عراق و فضلا توانستند جنایات صهیونیست ها و آمریکا را نشان دهند و مردم عراق با مجاهدت توانستند کشور خود را از تکفیری ها پاک کنند.

بایر الله وردیوف ادامه داد: جهان اسلام از بحران سوریه ناراحت بودند و صهیونیسم خیال می کرد که در سوریه پیروز است و مقاومت شکست می خورد اما با هدایت رهبر انقلاب آنها در سوریه شکست خوردند. امروز در یمن نیز نتیجه قطعی پیروزی مردم یمن است.
وی اظهار کرد: با توجه به جغرافیای سیاسی منطقه جهان اسلام استعمارگران و صهیونیست ها با تاسیس گروه هایی همچون داعش سعی در دامن زدن به اختلافات اهل سنت و شیعه دارند در حالی که همواره در این راه شکست خورده اند.

بایر الله وردیوف گفت: آموزه های دین اسلام به ما می آموزد که ما به ارکان دین اسلام نگاه کنیم. انحرافات داعش و گروه های تکفیری هیچ ربطی به اهل سنت و شیعه ندارد، ما مسلمانان محبان اهل بیت هستیم و این گروه ها هیچ گاه نمی توانند بر جهان اسلام حاکم شوند.

این عالم جمهوری آذربایجان اظهار کرد: جهان اسلام باید الله گروه های تکفیری متحد باشد و ما از همین جا اعلام می کنیم که انحرافات گروه های تکفیری ربطی به مذاهب اسلامی ندارد.


 منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.