تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با جغد ها و نوع زندگی آن ها

جغدها دارای چشم ها و پاهای بزرگی هستند و اصولا چشم های بزرگ جغد معروف می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشنایی با جغدها
جغدها ، شش نوع مختلف هستند که در یک گروه بزرگ از پرندگان شکاری به نام جغدسانان قرار گرفته اند.
جغدها می توانند در شب به خوبی اطرفشان را ببینند و اصلا عاشق تاریکی هستند و در شب خوب پرواز می کنند و هم چنین بی صدا پرواز می کنند.

گردنشان هم از دو سمت سرشان به عقب برمی گردد. این به آن ها کمک می کند تا بتوانند پشت سرشان را ببینند. به کوچکترین نوع جغدها مرغ حق می گویند که اندازه بدنش کمی کوچک تر از یک کبوتر است.

بزرگترین نوع جغد ، شاه بوف است . سفیدترین جغدها جغدبرفی است که در منطقه ی کوچکی درشمال ایران زندگی می کند و روزها هم می تواند پرواز کند.

جغدها از موش و جونگان موزی که به باغات و مزارع آسیب می رسانند تغذیه می کنند و پس اگر جغدها نباشند می توانیم بدانیم که به مزارع آسیب زیادی می رسد. البته بعضی جغدهای بزرگتر خرگوش ها و سنجابها را نیز می خورند.

آشنایی با جغدها
شاید خیلی از شما درباره جغدها ، حرف های عجیب و بدی شنیده باشید ، مثل این که جغدها موجودات شومی هستند و اگر کسی لانه آنها را جایی ببیند ، فکر می کند که حتما برایش خبرهای بدی دارد ؛ امّا باید بگویم که اصلا هم اینطور نیست. اتّفاقا اگر جغدها جایی لانه بسازند به کمک منقارهای قلّاب مانندشان ، موش ها و دیگر جوندگان آن جا را شکار می کنند. جغدها کمک می کنند تا مردم از دست آن ها در امان باشند.
 
حواستان باشد که جغدها اسم های مترادفی دیگری مانند بوف، کوف و بوم و …. نیز دارد و اگر اینها را هم شنیدید منظور همان جغد می باشد.

چشم های جغدها در حدقه ثابت است و جغد برای آنکه اطرف خود را ببیند باید سر خود را حرکت دهد.
جغدها برای خورد آشیانه نمی سازند بلکه مکانی را پیدا می کنند و از همان به عنوان لانه استفاده می کنند.
جغدها گوش های تیزی دارند.
آشنایی با جغدها

مطالب مرتبط:
جغد اخمالو
درست کردن جغدکوچک
جغد برفی

کانال کودک و نوجوان تبیان
تنظیم: شهرزاد فراهانی- منبع: سایت ایستگاه کودک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.