تبیان، دستیار زندگی

آغاز به کار دوباره پلیس نامحسوس در بزرگراه‌ ها؛ سراتو در کنار مگان و مرسدس بنزهای نامحسوس

طرح انتظامی ترافیکی ارتقاء انضباط و ایمنی ترافیکی شهر تهران با توقیف 1357 دستگاه خودرو و اعمال قانون 52 هزار خودرو در پایتخت رقم خورد. با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان طرح طاهر اجرا مى شود و با خودروهای آلاینده و دودزا برخورد می‌ شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پلیس
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: طرح طاهر با بهره ‌گیری از تمام توان ماموران پلیس راهور و بزرگراه و محوریت برخورد با تخلفات هنجارشکن، حادثه‌ساز، پرخطر، ساکن و همچنین برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش در سطح پایتخت به مرحله اجرا درآمد.
وی گفت: خودروهای توقیف شده بنا به نوع تخلف از سه روز تا یک ماه در توقیف پلیس خواهند ماند، همچنان رانندگان این خودروها مکلفند در کلاس‌ های آموزشی شرکت کنند.
عالی ‌ترین مقام انتظامی پایتخت به راه اندازی مجدد پلیس نامحسوس در بزرگراه‌ های تهران پرداخت و گفت: با توجه به افزایش سوانح و حوادث و همچنین تخلفاتی همچون لایی کشی و سرعت و سبقت غیر مجاز پلیس نامحسوس آغاز به کار کرد.
رحیمی با بیان اینکه به دنبال ایجاد آرامش در حوزه انضباط اجتماعی و ترافیکی در تهران هستیم، گفت: آمار‌ها نشان می‌ دهد بالغ بر 70 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در تهران راکبان خودرو و عابران هستند، این دو قشر نقش بزرگی را ایفا می‌ کنند، جمعیت هدف ما راکبان، رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها هستند که به دنبال کاهش سوانح و ایجاد انضباط ترافیکی هستیم. بالغ بر 4 درصد شاهد کاهش حوادث و کشته‌ های تصادف را داریم، اما از این عدد راضی نیستم و به دنبال این هستیم که این آمار نیز بهبود یابد.
وی افزود: بهترین کمک مردم به پلیس رعایت قوانین است، چه از راکبان موتورسیکلت چه از عابران و رانندگان انتظار می‌ رود قانون را رعایت کنند؛ در شهری زندگی می ‌کنیم که جمعیت آن بیش از 13 میلیون نفر است و حدود 7 میلیون خودرو و موتورسیلکت در آن تردد دارند و بنابراین در این شهر لازم است همگی قانون را رعایت کنیم. در بین 3 عامل انسان، خودرو و جاده اگر عامل انسانی همراهی و دقت قوانین و مقررات را بکند، بخشی از سوانح و حوادث کاهش پیدا می‌ کند.
مرسدس بنز های مشکی رنگ گشت نامحسوس حالا در اتوبان ها تنها نیستند و سری جدیدی از سراتوهای تحویلی سایپا در کنار رنو مگان نیز به خدمت ناوگان پلیس اضافه شده اند.
منبع:دیجیاتو