تبیان، دستیار زندگی

رییس شورای شهر تهران: شهرداری از استارت آپ‌ها حمایت کند

رییس شورای شهر تهران در افتتاحیه نمایشگاه تهران هوشمند راه مبارزه اصلی با فساد را در هوشمندسازی و ارایه اطلاعات به شهروندان عنوان کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هاشمی
محسن هاشمی رفسنجانی در سخنرانی خود تاکید داشت که باید از استارتاپ‌های مطرحی که در زمینه هوشمندسازی فعالیت می‌کنند حمایت کرد و شهرداری ضمن عایت قوانین لازم کنار آنها باشد نه مقابل آنها.
انتظار عمومی از این دوره رییس شورای اسلامی شهر تهران رسیدن به شفافیت و شعارهای ماست و بهترین راه رسیدن به شفافیت نیز دادن اطلاعات است. او با اشاره به روز مبارزه با فساد، شهر هوشمند را یکی از گزینه‌های اصلی مبارزه با فساد در تمامی زمینه‌ها عنوان کرد:
«سرویس‌های جدیدی که ارایه می‌شود باید درآمدی هم برای شهرداری داشته باشد و مساله برد برد باشد. باید از کیلومترها فیبر نوری کشیده شده و یا نصب دستگاه‌هایی روی دکل‌ها عوارض گرفته شود تا شهرداری هم به سود برسد.»
او باور دارد هم‌اکنون در شهرداری سامانه‌های زیادی برای مدیریت شهر ایجاد شده که تعداد آنها به ۱۷۰ مورد می‌رسد. هاشمی از شهرداری خواست که اطلاعات این سامانه‌ها هم شفافسازی شود و مشخص شود که بر اساس هزینه‌های انجام شده، کارایی این سامانه‌ها چقدر بوده است:
«ماکسیم، دیجی کالا، اسنپ، الوپیک، کیلید، دینگ اسامی هستند که این روزها از زبان مردم زیاد می‌شنویم. اگر قرار است آنها مجوزهایی از ما بگیرند باید روند آن طوری باشد که به این کسب‌وکارها صدمه‌ای وارد نشود. البته که باید روند کاری آنها هم قانونمند طی شود.
جوانانی پشت این پلتفرم‌ها هستند که در راستای هوشمندسازی شهر تلاش کرده‌اند و اشتغال ایجاد کرده‌اند و باید حمایت شوند.اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی جلساتی با ما داشته و توقع دارند که شهرداری از آنها حمایت کند و من هم با این موضوع موافقم.»
هاشمی خواستار تعریف یک لغتنامه جدید هم شد که در آن اصطلاحات تکنیکی و دیجیتالی برای دولتمردان تشریح شود چرا که بسیاری از آنها معنی این لغات را نمی‌دانند : «خود من در جلسه‌ای نمی‌دانستم که API یعنی چه و این موضوع بهتر است در قالب یک درسنامه جدید به ادارات ارایه شود.»
هاشمی تاکید کرد که باید مردم را همراه خود ساخت و آنها را در جریان کارهای جدید قرار داد تا از سامانه‌های جدید و مدرن استفاده کنند و تبدیل به کاربران آن شوند.
منبع:دیجیاتو