تبیان، دستیار زندگی

فناوری فرازمینی‌ها پیشرفته‌تر از انسان‌ها!

دانشمندان به کرات از احتمال وجود حیات فرازمینی صحبت کرده اند و بر همین اساس آنها احتمال ملاقات فرازمینی ها با زمین را به هیچ عنوان رد نمی کنند، زیرا احتمال می رود فناوری فرازمینی ها میلیونها سال پیشرفته تر از سطح فناوری انسان ها باشد و همین امر به آنها کمک می کند تا به راحتی در کیهان سفر کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فرازمینی
دانشمندان معتقدند اگر احتمال وجود حیات فرازمینی واقعیت داشته باشد بر همین اساس نمی توان امکان ملاقات و یا سفر فرازمینی ها به زمین را انکار کرد. ممکن است آنان از چنان فناوری پیشرفته ای برخوردار باشند که سفر بینا ستاره ای را برای آنها تبدیل به امری سهل و آسان نماید.

از نظر دانشمندان نباید امکان پرواز بشقاب پرنده ها در اطراف زمین و نیز تلاش فرازمینی ها برای سفر به زمین را تنها یک فانتزی و یا امری تخیلی عنوان کرد. لذا نباید به خودمان اجازه دهیم تا به تمامی گزارشات مربوط به مشاهده یوفوها و یا ملاقات فرازمینی ها انگ تخیلی و جعلی بودن بزنیم.

دانشمندان تاکید دارند که نمی توان به یقین گزارشات مربوط به ملاقات و یا سفر فرازمینی  ها به زمین را رد یا قبول کرد، اما این احتمال وجود دارد که فرازمینی  ها قبلا سفرهایی به زمین داشته اند و حتی در مواردی سفر آنان به گونه ای بوده است که کوچکترین ردی از خود بر جای نگذاشته اند.

ما نمی توانیم حتی تصوری از فناوری های خودمان در هزاران سال آینده داشته باشیم، با این وجود چگونه می توان برای سطح فناوری در چندین میلیون سال آینده در ذهن خود تصویرسازی نماییم.


زمانی که در خصوص انسان ها و یا موجودات فرازمینی می اندیشیم، آنها را در هیبتی خاص تصور می کنیم و این در حالیست که احتمال می رود آنها اصلا به آنچه که ما تصور می کنیم شباهت نداشته باشند. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که فرازمینی ها از سطح فناوری متفاوتی برخوردار باشند.

سطح فناوری فرازمینی ها غیر قابل تصور است

فناوری های پیشرفته ممکن است به آنها این امکان را بدهد که فواصل طولانی را در مدت زمان کوتاهی بپیمایند. احتمال می رود که سطح پیشرفت های فناورانه آنها در حدی باشد که حتی در مخیله ما نگنجد. از سویی ممکن است حیات فرازمینی اصلا حیات کربن بنیان نباشد.

شاید برای درک میزان توسعه فناوری آنها باید به فناوری های حال حاضر خود نگاه کنیم و بعد تصور نماییم که طی چند میلیون سال آینده سطح این فناوری ها به کجا خواهد رسید. ممکن است در این صورت بتوانیم تا حدودی به میزن های تک بودن فناوری های آنان پی ببریم.


معیاری برای طبقه بندی فرازمینی ها در نظر گرفته شده است که شامل سطح مصرف انرژی آنها می شود. هر قدر انرژی مصرفی توسط فرازمینی ها بیشتر باشد احتمال پیشرفت در فناوری آنها بیشتر است و بر این اساس فرامینی ها را به دو دسته II و III  تقسیم می کنند.

این احتمال وجود دارد که فرازمینی ها در سیارات فراخورشیدی زندگی کنند که میلیون ها سال زودتر از زمین شکل گرفته باشند و لذا فناوری آنان نیز میلیون ها سال پیشرفته تر از انسان خواهد بود. ما نمی توانیم حتی تصوری از فناوری های خودمان در هزاران سال آینده داشته باشیم، با این وجود چگونه می توان برای سطح فناوری در چندین میلیون سال آینده در ذهن خود تصویرسازی نماییم.

توجه داشته باشید که توسعه فناوری توسط انسان تنها از ۱۰ هزار سال پیش آغاز شده است و روش علمی توجه به پدیده ها نیز تنها عمری ۵۰۰ ساله دارد. با این وجود چگونه می توانیم از فناوری هایی با قدمت چند میلیون ساله صحبت کنیم. شاید سطح فناوری ساکنان سیارات فراخورشیدی به حدی باشد که داشتن تصویری دقیق از  آن حتی در مخیله خلاق ترین انسان ها هم نگنجد.
منبع: گجت نیوز