تبیان، دستیار زندگی

آخرین وضعیت انتشار آثار زرویی نصرآباد

مدیر انتشارات کتاب نیستان درباره آخرین وضعیت انتشار آثار مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد توضیحاتی ارائه داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 ابوالفضل زرویی نصرآباد

همزمان با هفتمین روز درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر و طنزپرداز معاصر، مدیر انتشارات نیستان درباره آخرین وضعیت چاپ آثار مکتوب او توضیحاتی ارائه کرد.

سید علی شجاعی در این زمینه  گفت: مرحوم زرویی پروژه‌ای  با عنوان «هزارسال طنز فارسی» شامل انتخاب و معرفی زندگی و آثار شاعران طنزپرداز ایرانی از ابتدای تاریخ ادبیات ایران تا دوران معاصر را در دست تالیف و انتشار داشت. در این پروژه که ایشان در آن از همراهی نسیم عرب‌امینی از شاعران و طنزپردازان جوان نیز بهره می‌برد،  قرار بود در قالب یک مجموعه مطول چندین جلدی به آثار این شعرا پرداخته شود.

وی ادامه داد: در این پروژه تاکنون بیست کتاب آماده شده بود و آقای زرویی بیست مقدمه نیز برای این آثار نوشته بود. امیدواریم از این مجموعه ۱۰ کتاب تا پایان سال جاری و ۱۰ کتاب نیز در سال آتی منتشر شود و البته هنوز برای ادامه این پروژه تصمیمی نگرفته‌ایم

شجاعی همچنین گفت: کتاب ماه به روایت آه از ایشان به چاپ ششم رسیده است و نیز کتاب‌های رفوزه‌ها در چاپ چهارم، غلاغه به خونش نرسید در چاپ سوم، خاطرات حسنعلی‌خان مستوفی در چاپ دوم و حدیث قند در چاپ دوم است.

به گفته شجاعی کتاب صوتی ماه به روایت آه و نیز خاطرات حسنعلی‌خان مستوفی نیز آماده شده که طی روزهای آتی روانه بازار کتاب می‌شود.


منبع: مهر