تبیان، دستیار زندگی

تساوی جنجالی مدعیان در نقش جهان

دیدار حساس و جنجالی تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فوتبال
در دیداری معوقه از هفته دوزادهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، سپاهان اصفهان و پرسپولیس از ساعت 16 و 10 دقیقه در ورزشگاه نقش جهان در دیداری حساس به مصاف هم رفتند که این رقابت برنده ای نداشت تا به سود سایر تیم های بالانشین جدول رده بندی شود.
با این تساوی، هر 2 تیم سپاهان و پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر، بدون شکست باقی ماندند.
این دیدار با قضاوت «علیرضا فغانی» در حضور بیش از 40 هزار تماشاگر ورزشگاه نقش جهان اصفهان، برگزار شد.
پیش از آغاز بازی از «سیدجلال حسینی» کاپیتان پرسپولیس که به تازگی از بازی های ملی وداع کرده است، تجلیل شد.
بازی از سوی پرسپولیس هجومی آغاز شد، اما به تدریج بازیکنان سپاهان بر روند کار تسلط بیشتری پیدا کردند و با استفاده از جناحین و ارسال های بلند به دنبال گلزنی بودند.
هافبک های پرسپولیس با روشی درگیرانه در ادامه روند را به تعادل کشیدند.
در نهایت نیمه نخست این دیدار پربرخورد که موقعیت گلی نداشت، با تساوی بدون گل به اتمام رسید.
در ابتدای نیمه دوم «امیر قلعه نویی» دست به تغییر زد و «خالد شفیعی» را به جای «حامد بحیرایی» به میدان فرستاد تا شاید پرتاب های بلند این بازیکن، کار ساز شود.
پرسپولیس در نیمه دوم، شروع بهتری داشت و با حملات متعددی تیم میزبان را مجبور به عقب نشینی کرد.
در دقیقه 73 و بر خلاف روند بازی «عزت پورقاز» مدافع پیش تاخته سپاهان با شوتی سنگین توپ را وارد پرسپولیس وارد کرد تا یکی از زیباترین گل های لیگ برتر را به نام خود ثبت کند.
در دقیقه 78 کی روش استنلی گل دوم را از روی یک ارسال از جناح چپ وارد دروازه پرسپولیس کرد اما کمک داور این دیدار این گل را آفساید اعلام کرد.
در دقیقه 83 حمله همه جانبه پرسپولیس با بی دقتی «گادوین منشا» از دست رفت.
در دقیقه 88 «کی روش استنلی» مهاجم سپاهان با دست توپ را در محوطه جریمه تیمش دفع کرد تا «علیرضا فغانی» نقطه پنالتی را به سود میهمان نشان دهد.
«علی علیپور» از این بخت استفاده کرد و گل تساوی پرسپولیس را به ثمر رساند.
پس از این گل بازیکنان 2 تیم برای لحظاتی درگیر شدند.
در دقیقه 91 «کی روش استنلی» مهاجم سپاهان و کمال کامیابی نیا هافبک پرسپولیس با کارت قرمز داور روبرو شده و از زمین بازی اخراج شدند.
در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به اتمام رسید و سپاهان با 30 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده مشهد به صدر جدول رده بندی بازگشت و پرسپولیس با 28 امتیاز در جایگاه سوم باقی ماند.

ترکیب سپاهان:

پیام نیازمند، سعید آقایی، عزت پورقاز، سیاوش یزدانی، محمد ایران پوریان، حامد بحیرایی(خالد شفیعی)، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان(بختیار رحمانی)، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی(ساسان انصاری) و کی روش استنلی.
سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، بشار رسن، امید عالیشاه(محمدامین اسدی)، علی علیپور و گادوین منشا.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
منبع:ایرنا