تبیان، دستیار زندگی

بن سلمان زیر ذره بین تبیان

بخش سیاست وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در مقاله ای با عنوان «سیاست‌های خصمانه بن‌سلمان» به معرفی زندگی سیاسی ولیعهد عربستان سعودی پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمد بن سلمان
 به گزارش روابط عمومی، معین حافظی زاده در بخشی از متن این مقاله آورده است: «بن‌سلمان، همواره از تهدیدات خارجی برای توجیه عملکرد نامطلوب خود استفاده کرده است. این امر بهانه خوب و کارآمدی برای سرکوب و حذف مخالفان و مدعیان خاندان سلطنتی است. 
فعالیت‌ها و شخصیت "محمد بن سلمان" (ولیعهد جوان و تازه‌کار عربستان سعودی)، از زمان وزارت دفاع تاکنون همیشه جنجال‌برانگیز و پُرحاشیه بوده است. این ولیعهد ۳۳ ساله‌ی سعودی‌، اکنون باب جدیدی از مناسبات منطقه‌ای و جهانی را گشوده است که به‌ظاهر با هدف افزایش روابط بین‌الملل و همچنین ایجاد صلح و امنیت در منطقه عنوان می‌شود، اما به‌راستی در پشت پرده‌ی تصمیمات و رفتار سیاسی بن‌سلمان چه می‌گذرد؟
با ورود رسمی "محمدبن‌سلمان" به عرصه‌ی سیاست یعنی همان منصب وزارت دفاع در سال ۲۰۱۵، تصمیمات و سیاست‌های اتخاذ شده توسط او با موج گسترده‌ای از انتقادات داخلی و خارجی همراه بود. در نخستین تصمیم رسمی وی در این سمت و جایگاه، عملیات "طوفان قاطع" در یمن اجرایی شد. این عملیات باعث کشته شدن هزاران غیرنظامی و انسان‌های بی‌گناهی شد. فضای بین‌المللی نیز نسبت به این عملیات متشنج، حساسیت نشان داد اما شخصیت دیکتاتور و تندخوی بن‌سلمان بی‌توجه به افکار عمومی و واکنش‌های بین‌المللی به جنگ و آتش‌افروزی در یمن ادامه داد.»
متن کامل مقاله اینترنتی «سیاست‌های خصمانه بن‌سلمان» در بخش سیاست وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.