تبیان، دستیار زندگی

جشنواره ارگانیک

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با تاکید بر نقش مصرف محصولات ارگانیک در تامین سلامتی افراد جامعه گفت: ایجاد بسترهای مناسب برای عرضه این محصولات یکی از اولویت‌های این سازمان است و تلاش می‌کنیم تا لزوم مصرف محصولات ارگانیک را به دغدغه شهروندان و مطالبه عمومی تبدیل کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سعید راد
سید سعید راد با اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر «تهران؛ شهری برای همه» افزود: برای تحقق این شعار، پیش شرط اصلی و اولیه، برخورداری از شهر سالم و شهروندانی سالم است و سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با توسعه و گسترش فرهنگ غذای سالم در قالب جشنواره ارگانیک و دیگر فعالیت‌های فراگیر سلامت محور، به دنبال تحقق این شعار شهردار تهران است و اعتقاد داریم برگزاری جشنواره ارگانیک، گامی در مسیر تبدیل تهران به شهری برای همه است.

وی برپایی جشنواره ارگانیک را علاوه بر اصلاح فرهنگ غذایی شهروندان، بر حفظ محیط زیست نیز موثر دانست و اظهار کرد: محصولات ارگانیک بدون انواع سموم و کودهای شیمیایی تولید می‌شوند و این به معنای جلوگیری از آلودگی آب و خاک کشور است و وقتی سازمان مدیریت میادین از تولید و مصرف محصولات ارگانیک حمایت می‌کند، علاوه بر توجه به سلامت شهروندان به مسئولیت اجتماعی خود نیز عمل می‌کند.

راد با تاکید بر هدف سازمان مدیریت میادین در گسترش عرضه محصولات ارگانیک در میادین و بازارهای میوه و تره بار گفت: مطلوب این سازمان، آن است که تمامی محصولاتی که در میادین و بازارهای میوه و تره بار عرضه می‌شوند، ارگانیک باشند که البته فعلاً تولید داخل جوابگوی این نیاز نیست، اما ما با حمایت‌های خود تلاش می‌کنیم تا طبق یک برنامه زمان‌بندی شده به این سمت حرکت کنیم.

گفتنی است، یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» با شعار «یلدای ارگانیک» از 22 آذر ماه جاری به مدت 9 روز در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.