تبیان، دستیار زندگی

تبیان در گفتگوی با ابراهیم فیاض

بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در گفت و گویی اختصاصی با ابراهیم فیاض؛ عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، به بررسی کاهش میزان مصرف مشروبات الکلی بعد از ازدواج پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ابراهیم فیاض
 به گزارش روابط عمومی، باگذشت حدود 1400 سال از ظهور اسلام و صدور احکام اسلامی از ابتدا تاکنون عده‌ای نظر بر این دارند که در این زمانه با گسترش علم و تکنولوژی به برخی احکام اسلامی نیازی نیست. یکی از این احکام که تحت کنش‌های اجتماعی قرارگرفته و مورد هجوم واقع شده "حکم منع مصرف مشروبات الکلی" است؛ برخی آن را موجب سلب آزادی انسان معرفی کرده‌اند و برخی دیگر معتقدند که احکام این‌چنینی منشأ اثرات اجتماعی فراوانی هستند.
به همین بهانه بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در گفتگوی با "ابراهیم فیاض، عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران" به این موضوع پرداخته است.
ابراهیم فیاض در بخشی از این گفت و گو عنوان داشته است: «اسلام با رهبانیت و ترک دنیا مخالف است. از طرفی نیز سرکوب کردن هیچ غریزه‌ای؛ جنسی، زیباشناسی، قدرت و هر غریزه دیگری را قبول ندارد. بنابر نظر اسلام همه این غرایز باید ارضا شده و پاسخ داده شود. چنانچه در سخنان پیامبر اکرم (ص) سخنان زیادی را در این رابطه شاهد هستیم؛" «لارهبانیة فی الاسلام»(1) در اسلام رهبانیتی نیست و همچنین "النکاح سنتی"(2) بنابراین اسلام بر داشتن یک ارتباط جنسی مشروع سفارش کرده است.
آنچه در این بین وجود دارد این است که به یاد داشته باشیم که اسلام با چیزی که مخالف است طغیان و کفر است. چنانچه اگر این غرایز به طغیان و کفر برسند آن را قبول نمی‌کند.»
متن کامل گفت و گوی تبیان با ابراهیم فیاض در بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاده است.