تبیان، دستیار زندگی

تصحیح و ثبت نمرات امتحانات نهایی از دی‌ ماه 97 به‌ صورت الکترونیکی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به تأثیر مثبت سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور 98 اظهار کرد: تصحیح ثبت نمرات برگه‌ های امتحانات نهایی از دی‌ ماه 97 هم به‌ صورت الکترونیکی انجام می‌ شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تصحیح و ثبت نمرات امتحانات نهایی از دی‌ ماه 97 به‌ صورت الکترونیکی
به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، به نقل از ایسنا، عبدالرسول عمادی با بیان اینکه آخرین تصمیمی که در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای سال ۹۸گرفته شد، لحاظ کردن تأثیر مثبت سوابق تحصیلی دانش آموزان بود، افزود: اگر سوابق تحصیلی در کنار نمرات آزمون‌های عمومی و اختصاصی کنکور منجر به بهبود رتبه کل داوطلب شود، لحاظ خواهد شد و در غیر این صورت تأثیر داده نخواهد شد.
وی در ادامه گفت: سوابق تحصیلی مطابق تعریف قانون سنجش و پذیرش دانشجو و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵، مربوط به نمرات دروس امتحان نهایی است که مطابق استانداردهای مصوب شورای عالی آموزش‌ و پرورش تولیدشده باشد. سؤالات امتحانات نهایی به‌ صورت سراسری طراحی و به‌ صورت الکترونیکی ارسال می‌شوند و امکان لو رفتن سؤالات منتفی است.
معاون متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه از دی‌ ماه سال ۱۳۹۷ تصحیح برگه‌ های آزمون و ثبت نمرات هم به‌ صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در سامانه کارنامه صادر خواهد شد، توضیح داد: این مراحل استاندارد سازی شده و دیگر امکان شکل‌ گیری مافیا در این حوزه وجود ندارد.

عمادی بابیان اینکه کارکرد نهایی و اصلی برگزاری امتحانات نهایی، صدور دانش‌ نامه دیپلم است، اظهار کرد: به‌ عبارت‌ دیگر سابقه تحصیلی کارکرد دوم امتحانات نهایی محسوب می‌ شود.
وی بابیان اینکه در حال حاضر با افزایش ظرفیت‌ های دانشگاه‌های کشور و با قانون سنجش و پذیرش، عملاً کنکور به رقابت بین افرادی تبدیل‌شده است، که قصد دارند در ۱۵هزار ظرفیت رشته پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنند، اظهار کرد: ضمن اینکه نظام تعلیم و تربیت اقتضائات خاص خود را دارد و این کنکور محدود را می‌ توان در یک بازه زمانی دیگر نیز انجام داد.
معاون متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش بابیان اینکه نظام تعلیم و تربیت عمومی ۱۲سال و مأموریت آن تربیت شهروند مطلوب است، تصریح کرد: کنکور یک آزمون غربالگری است تا مشخص کند چه کسی، باید بر روی کدام صندلی دانشگاه بنشیند. بنابراین آموزش‌ و پرورش نمی‌ تواند مأموریت خود را فدای آزمون یک‌ روزه کنکور کند، اما سازمان سنجش و وزارت علوم باید در این رابطه تمهیداتی بیندیشند

مطالب مرتبط:
برگزاری كارگاه آموزشی طرح الكترونیكی تصحیح اوراق امتحانی شهر تهران
اجرای آزمایشی طرح الكترونیكی تصحیح اوراق امتحانات نهایی از شهریورماه 96

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش