تبیان، دستیار زندگی

دکتر علی سرزعیم

دکتر علی سرزعیم در یادداشتی در سایت جامعه‌ خبری‌ تحلیلی الف، کتاب «گفت‌ و گو با استاد محسن کاشانی‌ وحید» را معرّفی کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
💠 علی سرزعیم متولّد 1354 ش است؛ راهنمایی را در مدرسه‌ شاهد «کمیل» و دبیرستان را در مدرسه‌ «مفید 1» گذرانده است؛ کارشناس مهندسی مکانیک از دانشگاه شریف، کارشناس‌ ارشد برنامه‌ ریزی اقتصادی از مؤسّسه‌ آموزش و پژوهش و دکتر اقتصاد مالی از دانشگاه کالجو کارلو آلبرتو (میلان ایتالیا) است. وی علاوه بر دغدغه‌ ها و پژوهش‌ های حوزه‌ اقتصاد، کتاب‌ هایی را که می‌خواند، در سایت الف معرّفی می‌کند.

در ادامه، بخشی از مقاله‌ او را درباره‌ این کتاب، با هم می‌خوانیم (با اندکی ویرایش):
☘️ آقای کاشانی‌ وحید مدیر دبیرستان نیکان است که تقریباً از ابتدای مدرسه تا زمان حال، در این مدرسه حضور داشته و ناظر و بازیگر و از ابتدای انقلاب تصمیم‌ گیر اصلی تحوّلات و همه‌ نشیب و فرازهای اداره‌ی این مدرسه بوده است. در کتاب مشخّص می‌شود که ایشان علاوه بر تجربه‌ عملی، تحصیلات تکمیلی خود را در حوزه‌ مدیریّت آموزشی طی کرده است. همین امر موجب شده تا روح حاکم بر کلّ کتاب، از این منظر باشد.

مهم‌ ترین نکته‌ ای که در این کتاب مطرح می‌شود، نحوه‌ مدیریّت و سازمان‌ دهی امور مدرسه است. شرح مفصّل و مبسوط نحوه‌ تنظیم روابط در درون سازمان مدرسه و مسائل مرتبط با منابع انسانی و امور انگیزشی، نقطه‌ قوّت و وجه تمایز این کتاب است که آن را از یک کتاب خاطره‌ گویی صرف متفاوت می‌کند. اتّفاقاً این کتاب، یک کتاب جدّی در حوزه‌ مدیریّت آموزشی است که خاطرات و بیان نمونه‌ هایی از تجربیّات گذشته، بر آن مبانی روح می‌ بخشد و نکات کلّی را معنا می‌ دهد.
دکتر علی سرزعیم