تبیان، دستیار زندگی

عرب‌امیری «من و عروسکام» را به بازار آورد

نسیم عرب‌امیری از انتشار جلد اول و دوم از مجموعه کتاب‌های «من‌ و عروسکام» خبر داد. او مجموعه کتاب تازه‌اش را به زنده‌یاد ابوالفضل زرویی تقدیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب‌های «من‌ و عروسکام»

نسیم عرب‌امیری از انتشار جلد اول و دوم از مجموعه کتاب‌های «من‌ و عروسکام» خبر داد. این مجموعه کتاب کودک که تاکنون دو جلد از آن توسط «انتشارات کتاب نیستان» به چاپ رسیده، برای گروه سنی «الف» و «ب» نوشته و تصویرگری شده‌است.

او درباره مجموعه کتاب تازه منتشر شده‌اش گفت: این مجموعه کتاب دومین تجربه من در حوزه ادبیات کودک است که خوشبختانه با درایت نشر کتاب نیستان با کیفیت و تصویرگری جذاب و چشم‌نوازی به چاپ رسیده است. در مجموعه «من و عروسکام» سعی کردم روحیه‌هایی مثل بخشش و گذشت را در کودکان تقویت کنم. به عقیده من شاید بزرگ‌ترها با خواندن یک متن یا نوشته دچار تغییر آنچنانی در روحیات و اخلاقشان نشوند اما کودکان به خصوص در رده سنی خردسال چون هنوز شخصیت‌شان شکل نگرفته بیشتر تحت تاثیر کتاب‌هایی که می‌خوانند و فیلم‌هایی که می‌بینند، قرار می‌گیرند. به همین منظور کار نویسنده کودک به مراتب سخت‌تر از نویسنده‌ای است که برای بزرگسال می‌نویسد. نویسنده کودک باید روی تک‌تک واژه‌هایی که می‌نویسد حساسیت داشت باشد.

عرب‌امیری همچنان درباره ورودش به ادبیات کودک اظهار کرد: ورود من به ادبیات کودک مرهون انتشارات کتاب‌نیستان است و بنا به پیشنهاد این ناشر شکل گرفت. پیش از  این مجموعه کتاب‌های «قصه‌های هل‌هلی» را در سه جلد به همت کتاب نیستان و با تصویرگری بهاره نیاورانی به چاپ رسانده بودم. اکنون نیز این مجموعه کتاب جدید که فکر می‌کنم حرکت رو به جلویی برای من در این حیطه خواهد بود توسط کتاب نیستان و با تصویرگری آتنا شمس به چاپ رسیده که امیدوارم بازخورد خوبی برایم داشته باشد.»

او در مورد فعالیت‌های دیگرش در حوزه کودک و نوجوان گفت: با ورود به ادبیات کودک دنیای کودکان را جذاب‌تر دیدم و بعدتر در حوزه فیلمنامه‌نویسی هم در نوشتن فیلمنامه فیلم سینمایی «شکلاتی» همکاری داشتم که از کارهای موفق جشنواره فیلم کودک اصفهان بود. به تازگی نیز در فعالیتم را در فیلمنامه سریال «حکایت‌های ‌کمال» با همکاری گروه نویسندگان به اتمام رساندیم و این سریال نیز در مرحله تولید قرار دارد و به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد.

عرب امیری همچنین بیان کرد: یکی از چیزهایی که در برخی از کتاب‌های منتشر شده در حوزه کودک مرا اذیت می‌کند بی‌توجهی به زبان به خصوص در شعر است. به گونه‎‌ای که برخی نویسنده‌ها تصور می‌کنند چون حوزه فعالیت‌هایشان برای کودکان است نباید زبان درستی داشته باشد. لذا در مجموعه «من و عروسکام» نهایت سعی‌ام را برای طرح قصه‌هایی جذاب با زبانی سالم و گیرا داشتم. همچنین این مجموعه کتاب کودک را به روح مهربان و بزرگ استاد تازه درگذشته‌ام ابوالفضل زرویی نصرآباد تقدیم می‌کنم که همواره مشوق و راهنمای من در نوشتن طنز بود.

از نسیم عرب امیری تاکنون کتاب‌های «داشت عباس قلی‌خان پسری»، «کی‌گفته بخت کچلا بلنده»، «نامه به دزد»، «کجایی که یادبخیر»، مجموعه قصه‌های هل‌هلی (سه جلد برای مخاطب‌کودک) به چاپ رسیده است.


منبع: مهر