تبیان، دستیار زندگی

بهره برداری از چند طرح ورزشی در کرمان

وزیر ورزش و جوانان امروز برای بهره برداری از چند طرح ورزشی به استان کرمان سفر کرد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ورزش
وزیر ورزش و جوانان پس از ورود به کرمان پیست دوچرخه سواری این شهرستان را افتتاح کرد. پیست دوچرخه سواری کرمان با 250 متر طول در زیربنای 16 هزار متر مربع وساخته شده و برای   800  نفر تماشاچی گنجایش دارد .
این پیست یکی از 5 پیست موجود کشور است که  احداث آن از سال 75 آغاز شده بود و تاکنون 82 میلیارد و 249 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای آن صرف شده است.
زورخانه بین المللی کرمان با 853 مترمربع مساحت و گنجایش 400 نفر تماشاچی، یکی دیگر از طرح هایی بود که امروز به بهره برداری رسید .
ساخت این زورخانه‌ بزرگ  از سال 1388 آغاز شده بود و برای این طرح تاکنون 13  میلیارد و 469 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
استاندار کرمان و معاون سیاسی امنیتی استانداری ، نمایندگان مردم کرمان ، مدیرکل ورزش و جوانان استان  و جمعی از مسئولان ، وزیر را همراهی می کنند.
با حضور وزیر ورزش و جوانان از افتخار آفرینان کرمانی در مسابقات آسیایی و پارا آسیایی  تجلیل شد.
در این آیین از پیمان نصیری، زهرا نعمتی، عشرت کردستانی، نادیا جعفری، بتول جعفرنیا، بتول خلیل زاده، مریم ایرانمنش، فاطمه جهانی، سمیه عباسپور، مهدی احمدکهنی، حدیث نظری، اعظم کرمی، افشین صادقی، علی سینا منشازاده، الهه رضازاده، محمد ابوحیدری، جواد پهلوانی نژاد، و سلامان بربط تجلیل شد.
در این آیین پیمان نصیری مدال پاراآسیایی خود را به مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اهدا کرد و این مدال سپس به خانواده شهید غلامرضا لنگری زاده اهدا شد.
وزیر ورزش و جوانان همچنین از خانه وزنه برداری و سالن پرورش اندام استان و مجموعه ورزشی شهید باهنر کرمان دیدن کرد.
سلطانی فر در ادامه به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح بعد از ظهر امروز به سمت شهرستان رفسنجان حرکت می‌کند.
وی در رفسنجان زمین چمن تختی، سالن 9 دی و استخر بخش خصوصی شهرستان رفسنجان را افتتاح می‌کند.
زمین چمن فوتبال تختی رفسنجان در زیربنای 8 هزار متر مربع سال‌ها بلااستفاده بود که از این پس با چمن مصنوعی استاندارد به منظور برگزاری مسابقات لیگ یک و برتر در این شهرستان استفاده خواهد شد.
احداث زمین چمن از سال 96 آغاز و تا کنون 11 میلیارد و 118 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای آن هزینه شده است. ساخت سالن ورزشی 9 دی رفسنجان نیز با متراژ 2 هزار و 500متر مربع و با ظرفیت 2 هزار نفر تماشاچی از سال 90 آغاز شده بود و تاکنون 26 میلیارد ریال برای احداث آن از محل اعتبارات ملی و استانی صرف شده است.
منبع: صدا و سیما