تبیان، دستیار زندگی

گالری کلاهدوزان افتتاح شد

گالری کلاهدوزان با برگزاری نمایشگاه «در جست و جوی خود» شامل آثار ۱۳ استاد شاخص و مطرح هنرهای تجسمی ایران عصر جمعه ۱۶ آذرماه افتتاح شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
گالری کلاهدوزان
مراسم افتتاح گالری هنرهای تجسمی کلاهدوزان عصر جمعه ۱۶ آذرماه با نمایش آثار ۱۳ استاد شاخص و مطرح هنرهای تجسمی ایران در قالب نمایشگاه «در جست و جوی خود» آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه «در جست و جوی خود» آثاری از محمد احصایی، نصرالله افجه ای، حجت امانی، یعقوب امدادیان، فرامرز پیلارام، مهدی حسینی، صادق تبریزی، مریم سالور، داوود قنبری، رضا مافی، حسین محجوبی، منوچهر نیازی و گیزلا وارگا سینایی به نمایش درآمد. این نمایشگاه که مفهوم مشترک آثار آن هنر ایرانی اسلامی است، تا ٢٣ آذر ادامه دارد.

در افتتاحیه این گالری، علاوه بر چهره های هنرهای تجسمی چون نصرالله افجه ای، حسین محجوبی، گیزلا وارگا سینایی، غلامرضا نامی، حجت امانی و سعید محجوبی، چهره های دیگری چون محمود دولت آبادی، نادر مشایخی، محمد اطبایی، شهرام شکیبا، مسعود فروتن، شرمین نادری، زیبا کرمعلی، مهرانه مهین ترابی، فاطمه گودرزی، شهاب شادابی و سپیده خداوردی نیز حضور داشتند.

سیدحمزه کلاهدوزان مدیر گالری کلاهدوزان درباره افتتاح این گالری در شرایط سخت اقتصادی امروز به خبرنگار مهر گفت: برخلاف اینکه فکر می کنیم اوضاع اقتصادی بدی حاکم است، اما اینگونه نیست. ما ایرانی ها را همه دنیا به فرهنگ و تمدن‌مان می شناسند و اولین وظیفه ایرانی بودن ما این است که همه بتوانیم این فرهنگ را جهت اعتلا و ارتقای فرهنگ کشور به منصه ظهور برسانیم. به نظر من کم کاری در زمینه اقتصاد هنر یکی از مهمترین دلایل رو آوردن مردم به دلار و طلا است که اقتصاد هنر را با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: در مجموعه کلاهدوزان، دو بخش جواهرات سنتی و طراحی سنتی فرش داریم که فقط در بخش جواهرات سنتی نزدیک به ۲۰۰ نفر در حال فعالیت هستند.

سیدحمزه کلاهدوزان

کلاهدوزان با اشاره به راه اندازی بخش هنرهای تجسمی گالری کلاهدوزان خاطرنشان کرد: من این قول را به سرمایه گذاران و حتی مردم می‌دهم که با هنرهای تجسمی می‌توانیم توریست و دلار به کشور بیاوریم ولی باید در این زمینه فعالیت جدی شود. این زمان بهترین زمان برای سرمایه گذاری هنری است به شرط این با مشاوره خوب انجام شود که ما می توانیم مشاوره به علاقمندان و حتی ضمانت هنری آثار را ارایه کنیم.

وی در پایان درباره اولویت نمایش آثار هنرمندان در گالری کلاهدوزان نیز گفت: در وهله اول، آثار استادان پیشکسوت را به دلیل زنده نگاه داشتن هنر آنها به نمایش می گذاریم و در وهله دوم نیز رویکرد حمایتی به هنرمندان جوان داریم.

نمایشگاه «در جست و جوی خود» تا ٢٣ آذرماه دایر است و علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۱ به نشانی خیابان دستگردی (ظفر)، خیابان دکتر مصدق (نفت شمالی)، نبش کوی دهم، مجتمع سایا، گالری کلاهدوزان مراجعه کنند.


منبع: مهر