تبیان، دستیار زندگی

طرح ویژه سازمان میادین برای شب یلدا

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با اعلام برگزاری «یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» در دهه آخر آذر ماه جاری گفت: تقارن جشنواره ارگانیک با شب یلدا، نشان دهنده رویکرد این سازمان نسبت به سلامت شهروندان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
میادین میوه و تره بار
سید سعید راد با تاکید بر لزوم توجه جدی به سلامت شهروندان، افزود: جشنواره ارگانیک، فرصتی است تا همگان به تاثیر غذای سالم بر سلامت خود و جامعه آگاهی یابند.
وی به همزمانی یازدهمین جشنواره ارگانیک با شب یلدا تحت عنوان «یلدای ارگانیک» اشاره کرد و گفت: این تقارن بیانگر آن است که علاوه بر اینکه سازمان مدیریت میادین همواره در خصوص پاسخگویی به نیازهای شهروندان دغدغه دارد، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی آداب و سنت‌های ایرانی برای اصلاح فرهنگ غذایی شهروندان را نیز در دستور کار دارد.
راد با اشاره به تاثیر الگوهای مصرف بر تولید، افزود: وقتی تامین غذای سالم از طریق دسترسی به محصولات ارگانیک تبدیل به یک مطالبه عمومی شود، تولیدکنندگان میوه و تره بار و سایر فرآورده‌های مورد نیاز جامعه نیز به سمت تولید محصولات ارگانیک حرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین با برگزاری این جشنواره در پی ایجاد تغییرات مثبت، موثر و پایدار در دو بخش تولید و مصرف محصولات غذایی سالم است، اظهار کرد: این سازمان، علاوه بر مسئولیتی که در جهت تامین بخشی از نیازهای شهروندان و تضمین کیفیت مطلوب و قیمت مناسب محصولاتی که عرضه می‌کند بر عهده دارد، در قبال مسئولیت اجتماعی نسبت به شهر و شهروندان نیز احساس تکلیف می‌کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به «شب یلدا» و لزوم تامین بخشی از نیاز شهروندان به میوه‌های این شب همچون انار و هندوانه و تره بار اشاره و تصریح کرد: با توجه به اختلاف قیمت میوه و تره بار در میادین و بازارها نسبت به سطح شهر، شهروندان ترجیح می‌دهند مایحتاج روزانه خود را از این مراکز تهیه نمایند و خوشبختانه میادین و بازارهای میوه و تره بار از آمادگی لازم برای تامین نیازهای شهروندان به ویژه در «شب یلدا» برخوردارند.
گفتنی است، «یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» از 22 آذر ماه جاری در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار می‌کند.
منبع: روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران