تبیان، دستیار زندگی

ضدپینه‌های طبیعی

ترفندهای خانگی برای رفع پینه

گرچه پینه‌های پوستی تا پیش از اینکه به التهاب و عفونت برسند مشکل خاصی برای سلامت ندارند و نمی‌توان آن‌ها را بیماری دانست اما همین ضخیم و تیره شدن پوست جلوه نازیبایی ایجاد کند که به‌خصوص برای خانم‌ها آزاردهنده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
درمان خانگی پینه
خوشبختانه با استفاده از بعضی مواد طبیعی می‌توان پینه‌های پوستی را برطرف کرد و شادابی را به پوست باز گرداند و تیرگی‌های ناشی از پینه را از بین برد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ماهیت اسیدی پوست و آب لیمو به رفع سریع پینه‌های پوست و تیرگی ناشی از آن کمک می‌کند. به علاوه، احساس ناراحتی و زیری پوست را تسکین می‌دهد


سرکه سیب

ساختار سرکه سیب به گونه‌ای است که به نرم شدن پوست سفت و ضخیم کمک کرده و روند ترمیم پوست را تسریع می‌کند. اگر در بخش‌هایی از پوست دچار پینه شده‌اید، کافی است پنبه‌ای را آغشته به این پنبه کنید و با نوار چسب به موضع بچسبانید. این کار را پیش از خواب انجام دهید و بگذارید تا صبح بماند. روز بعد، پس از برداشتن پنبه، روی پوست را به آرامی سنگ پا بکشید. برای حفظ رطوبت پوست، کمی روغن زیتون یا روغن نارگیل روی آن بزنید. این کار را تا زمانی که پینه برطرف شود یک مرتبه در روز انجام دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین مانند یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند که برای برطرف شدن پینه‌های پوستی بسیار مؤثر است. اگر قصد استفاده از این ماده را دارید، یک قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین را در مقداری آب گرم حل کرده و دست یا پا را در آن به مدت 10 دقیقه خیس کنید. سپس پوست را بشویید و روی پینه سنگ پا بکشید. همچنین می‌توانید برای قسمت‌هایی از پوست که نمی‌توان در آب خیساند خمیری به نسبت 3 به 1 از جوش شیرین و آب آماده کنید و روی پینه را چند دقیقه ماساژ دهید. سپس پوست را بشویید و به آرامی با سنگ پا سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا کنید. یکی از این روش‌ها را تا زمان رفع پینه، یک مرتبه در روز تکرار کنید.

لیمو

ماهیت اسیدی پوست و آب لیمو به رفع سریع پینه‌های پوست و تیرگی ناشی از آن کمک می‌کند. به علاوه، احساس ناراحتی و زیری پوست را تسکین می‌دهد. برای بهره‌مندی از این خواص، کافی است تکه‌ای از پوست لیمو را روی پینه بگذارید و با تکه‌ای پارچه به شکل پانسمان ببندید. بگذارید شب تا صبح روی پوست بماند. صبح روز بعد پانسمان را بردارید و تکه‌ای دیگر از پوست لیمو را دوباره روی پوست ببندید. این کار را چند روز مرتب تکرار کنید تا پینه برطرف شود. البته می‌توانید تکه‌ای پنبه را به آبلیمو تازه آغشته کرده و روی موضع بانداژ کنید و مانند حالت قبل چند روز تکرار کنید. این روش ترفند خوبی برای رهایی از پینه پا خواهد بود.

نمک دریا

نمک دریا یکی دیگر از لایه‌بردارهای طبیعی است که به رفع پوسته‌های مرده و خشک کمک می‌کند و در روند بهبود پینه‌های پا مؤثر است. برای استفاده از این ماده مقدار مساوی نمک دریا را با روغن زیتون مخلوط کنید. قسمتی از پا را که دچار پینه شده در آب گرم حدود 10 دقیقه خیس کنید. سپس از خمیری که آماده کرده‌اید روی پینه بگذارید و با حرکات چرخشی به آرامی چند دقیقه ماساژ دهید. پا را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. برای نرم شدن پوست از کرم مرطوب‌کننده، لوسیون یا روغن‌های طبیعی استفاده کنید. این روش را یک مرتبه در روز تکرار کنید تا پینه از بین برود.

منبع: هفته نامه سلامت
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.