تبیان، دستیار زندگی

تصمیم بگیرید چه چیزهایی را با خود خواهید برد و چه چیزهایی را دور می‌ریزید

بسته‌بندی برای اثاث‌کشی را از کجا شروع کنیم؟

بسته‌بندی زمانبر است و اگر می‌خواهید این کار را خودتان انجام دهید، باید مدت زمان زیادی قبل از اثاث‌کشی مثلا ۶ هفته قبل بسته‌بندی را آغاز کنید. با این کار در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرده‌اید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اثاث کشی

از کجا شروع کنیم؟

تصمیم بگیرید چه چیزهایی را با خود خواهید برد و چه چیزهایی را دور می‌ریزید. آیتم‌های زیادی هستند که دیگر به آنها نیازی ندارید یا ارزش جا به جا کردن ندارند یا جابه‌جایی شما موقتی است و می‌توانید برخی چیزهای غیرضروری را در جایی نگه دارید.

وسایل را جمع کنید. سعی کنید موارد موردنیاز خود را به خاطر آورده و به فضای موردنیاز برای آنها فکر کنید. سپس چند جعبه و کارتون تهیه کنید.

موارد غیر ضروری را جدا کنید. آیتم‌هایی که به آنها نیازی ندارید را جمع کنید. برای مثال اگر در تابستان اثاث‌کشی می‌کنید، همه لباس‌ها و وسایل زمستانی را جمع کنید.

نظم و ترتیب بدهید

روی جعبه‌ها برچسب بزنید. هنگام بسته‌بندی، بالا و اطراف کارتن را برچسب بزنید با ذکر اطلاعاتی از جمله محتویات کارتن، مکانی که باید در خانه قرار بگیرند یا احتمالا توصیه‌هایی چون “شکستنی” یا “اول از همه باز شود”. این کمک می‌کند که افراد جعبه‌ها را در جای مناسب خود قرار دهند و مواظب شکستنی‌ها باشند. با نوشتن محتویات جعبه برای مثال اگر به دنبال دربازکن کنسرو می‌گردید، می‌دانید که باید به سراغ کارتنی بروید که روی آن نوشته شده “وسایل آشپزخانه”.

فهرست تهیه کنید. کارتن‌ها را شماره‌گذاری کنید و در فهرست خود مشخص کنید به ترتیب کدام کارتن‌ها باید به خانه جدید منتقل شود. این فهرست کمک می‌کند که اگر یکی از جعبه‌ها گم شد، بفهمید کدام شماره بوده و محتویات آن چه بوده است.

مطمئن شوید جعبه‌ها سالم می‌رسند

می‌توانید از لباس‌ها، کوسن‌ها، ملافه‌ها و پارچه‌ها برای نگهداری آیتم‌های شکستنی استفاده کنید. حتما روی جعبه شکستنی‌ها برچسب “شکستنی” بزنید. اگر کسی که کارتن‌ها را باز می‌کند اطلاعی نداشته باشد که گلدان شکستنی داخل پتو پیچیده شده است، ممکن است پتو را با بی‌احتیاطی باز کرده و گلدان به زمین بیفتد.

تمام آیتم‌های شکستنی را در چندین لایه پلاستیک‌های حبابی بپیچید و آن را از زاویه گوشه بچینید (بشقاب‌ها، آینه‌ها و قاب عکس‌ها). پلاستیک حبابی بسیار مناسب است. ارزان هستند و مانع از آن می‌شوند که شکستنی‌ها روی هم بیفتند.

آیتم‌هایی چون جارو، چراغ‌های پایه‌دار و … را می‌توانید با یک نوار به هم ببندید تا حمل و نقل آنها آسان‌تر شود.

جابه‌جایی مبلمان

در جابه‌جایی مبلمان همه وسایل و ابزار مربوط به آن را همراه با خود آیتم جابه جا کنید. پیچ و مهره‌ها و دیگر قطعات کوچک می‌توانند در یک کیسه پلاستیک قرار گرفته و سپس به خود مبلمان بسته شود. اگر می‌خواهید یک میز را جابه‌جا کنید، ابتدا پایه‌های آن را باز کرده، پایه‌ها را به هم ببندید سپس کیسه قطعات آن را زیر میز بچسبانید. می‌توانید پایه‌هایی که به هم بسته شده‌اند را به زیر میز بچسبانید تا مطمئن شوید حین جا به جایی خراش برنمی‌دارند.

همه اثاثی که ممکن است خراش بردارند را در پوشش‌های محافظتی قرار دهید. میز پذیرایی، میز عسلی، تاج تخت و … همگی احتمال دارد طی جابه‌جایی خراش برداشته و آسیب ببینند. پوشش‌های محافظتی را می‌توانید از مغازه‌های فروش وسایل جانبی تهیه کنید. از پارچه برای محافظت از مبلمان استفاده نکنید، زیرا ممکن است پاره شود و در طول جا به جایی رنگ بگیرد.

قطعات مبلمان را از هم جدا کنید. تمام قطعاتی که قابل جدا شدن است را جدا کنید. میز بدون کشو سبک‌تر است، کشو بدون محتویاتش سبک‌تر است گرچه شما می‌توانید کشوها را همراه با محتویات داخل آنها جا‌به‌جا کنید. اما حتما یک پارچه روی محتویان آن قرار داده سپس پارچه را از کناره‌ها به کشو بچسبانید.

وزن کارتن را سنگین نکنید. برای پیشگیری از آسیب به خود و خانواده و کسانی که کارتن‌ها را جابه‌جا می‌کنند، از سنگین شدن بیش از حد کارتن‌ها جلوگیری کنید. وزن ایده‌آل برای کارتن‌ها، ۱۸ کیلوگرم یا کمتر است. اگر جعبه وزن زیادی دارد، روی آن علامت بزنید تا آسیب کمتری به کسانی که آن را حمل می‌کنند، برسد.


منبع: کاویاب
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.