تبیان، دستیار زندگی

نحوه انتخاب مهد کودک را به تبیان بسپارید

بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مقاله اینترنتی «کودکان را باید به کدام مهدکودک فرستاد؟» را به منظور اهمیت جایشگاه نخستین حضور کودکان در اجتماع منتشر کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهد کودک، کودک، اجتماعی شدن، محبت مادر، خانواده، اطلاعات
به گزارش روابط عمومی، شرایط دنیای مدرن، کوچک شدن خانواده‌ها، والدین شاغل و بسیاری از موارد دیگر باعث شده که امروزه مهدکودک‌ها به بخشی جدانشدنی از زندگی اغلب کودکان تبدیل شود. با این حال بسیاری از والدین دغدغه این را دارند که به راستی استانداردهای یک مهد کودک مناسب چیست و این فضا به عنوان اولین پایگاه مهارت‌آموزی و یادگیری کودکان باید چه شاخص‌ها و ویژگی‌هایی داشته باشد و والدین بر چه مبنایی باید به کسی غیر از خود برای نگهداری و تربیت فرزند دلبند خود اعتماد کنند؟
به همین منظور، محدثه امیری مقدم در متن این مقاله آورده است: «مهد کودک یا کودکستان نوعی آموزشگاه برای نگهداری و پرورش کودکان خردسال، و گذار آنها از محیط خانه به مدرسه ایجاد شده است. با افزایش سن کودک به مرور از نقش خانواده ­ها کاسته و بر نقش کانون ­های اجتماعی از قبیل مهدکودک، در الگو­دهی به شخصیت کودک افزوده می­ شود.
مهدکودک برای بچه‌ها عموماً جذابیتی بیش از خانه و خانواده دارد و نیز نقشی بسیار اساسی و مهم در تربیت کودکان ایفا می­ کند. تحقیقات متعددی به تاثیرات مثبت مهدکودک بر رشد ابعاد مختلف وجود کودکان صحه می­ گذارد. افزایش اعتماد به نفس، استقلال شخصی، رشد مهارت‌های کلامی و زبانی، همکاری و احترام به حقوق دیگران، یادگیری نظم و انضباط، تقویت ارزشهای اخلاقی،اجتماعی و.... مواردی است که می توان به آنها اشاره کرد. کودک رفتارهای مورد پذیرش در جامعه را می آموزد. در کل، کودکانی که دوران کودکی را در مهدکودک مطلوبی می­ گذرانند ­بهتر و راحت­تر می­توانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند و در ارتباطات اجتماعی خود کمتر به مشکل برخورد می­ کنند و نسبت به دیگر کودکان به مراتب، جامعه پذیرتر هستند.»
علاقمندان می توانند مقاله اینترنتی «کودکان را باید به کدام مهدکودک فرستاد؟» را در بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنند.