تبیان، دستیار زندگی

برخی از افراد مطرح در مسجد انصارالحسین (ع) انقلابی شدند

آیت‌الله حمیدی گفت: برخی افراد مطرح که منبری و خطیبانی توانا هستند، روحیه انقلابی و مبارزاتی خود را مدیون مسجد انصارالحسین (ع) هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت‌الله حمیدی

«آیت‌الله سیدهاشم حمیدی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با تبریک روز مجلس که به مناسبت شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس، چنین روزی در تقویم کشورمان ثبت شده است، گفت: شهید مدرس یک مجتهد و مدرس بودند که سال ها در مسجد و مدرسه سپهسالار (شهید مطهری) تهران تدریس می کرد.

«این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز» افزود: شهید مدرس همواره در برابر اقدامات ضد دینی و ضد ملی رضاخان –مانند کشف حجاب، مبارزه با حوزه های علمیه، علما و روحانیت، وابسته کردن ایران به بیگانگان و ترویج استبداد و بی عدالتی در جامعه- مقابله کردند و بسیاری از سخنرانی های انقلابی ایشان در مساجد بیان شده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد انصارالحسین(ع) خیابان پنجم نیروی هوایی، محور مبارزات مردم محلات پیروزی و نیروی هوایی در دوران مبارزه با رژیم طاغوت بود، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان که منبری و خطیبی توانا است، و بارها در مسجد انصارالحسین(ع) منبر رفت، در خاطرات خود بیان کردند که روحیه انقلابی و مبارزاتی خود را مدیون مسجد انصارالحسین(ع) است.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی افزود: زمانی که بنده، آقای انصاریان را در سال های مبارزه با حکومت ستم شاهی به این مسجد دعوت کردم، به ایشان گفتم من هیچ توصیه ای درباره نحوه و کیفیت و محتوای سخنرانی تان، به شما نمی گویم. حجت الاسلام والمسلمین انصاریان نیز با مشاهده چنین رویکردی در مسجد انصارالحسین(ع) و البته تقلید نمازگزاران این مسجد از حضرت امام خمینی(ره)، سخنرانی انقلابی و آموزنده ای مطرح کردند.

مسئول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و صنعت در ادامه درباره فعالیت های انقلابی و تعداد شهدا در مسجد انصارالحسین(ع) گفت: مسجد انصارالحسین(ع) آنقدر در دوران انقلاب نقشی مهم داشت که چندین بار ماموران ساواک به خادم و ائمه جماعات مساجد اطراف مسجد انصارالحسین(ع)، گفتند که به من درباره فعالیت های انقلابی ام و تشویق نمازگزاران این مسجد به مبارزه علیه طاغوت، هشدار دهند.

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه اضافه کرد: پسر بنده همراه با ده ها نفر دیگر از نمازگزاران مسجد انصارالحسین(ع)، با شروع جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، به تکلیف دینی خود عمل کردند و در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

حمیدی با بیان اینکه منبری ها و خطبای برجسته کشورمان در مسجد انصارالحسین(ع) سخنرانی های آتشین و انقلابی کردند، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان نیز بارها در مسجد انصارالحسین(ع) سخنرانی کردند و مردم را نسبت به دسیسه های آمریکا، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، و همچنین درباره تکلیف ملت ایران نسبت به نهضت امام خمینی(ره) آگاه کردند.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: من پس از رئیس جمهور شدن دکتر حسن روحانی، به ایشان نامه نوشتم و نکاتی درباره اولویت های انقلاب اسلامی و ضرورت توجه به اقشار مستضعف و همچنین درباره رعایت احکام شرعی در اداره کشور، به ایشان یادآور شدم، البته ایشان، جزو مسئولان دلسوز، ولایت‌مدار و متهد هستند و که با تمام توان، برای حل مشکلات مردم، تلاش می‌کنند.

حمیدی در ادامه با تاکید بر نقش مساجد در پرورش شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم هسته ای، اظهار کرد: اگر مسئولان کشور امروزه نیز همچون سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب، به مساجد اهمیت دهند، مطئنا مساجد همچنان در حوزه های دینی، فرهنگی، آموزشی و علمی، و همچنین در زمینه گفتمان سازی و جریان سازی مطالبات مقام معظم رهبری و موفقیت در مبارزه با دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، موفق خواهند بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

 


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.