تبیان، دستیار زندگی

25درصد افراد بالای 50 سال پولیپ روده دارند

متخصص افتادگی ارگان های لگن گفت: در بین افراد 50 سال در دنیا از هر چهار نفر یک نفر به پولیپ روده بزرگ مبتلا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
بیماری
دکتر فرامز پاکروان درحاشیه چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون بین ایران در جمع خبرنگاران افزود:در بین افراد 60 سال از هر سه نفر یک نفر دچار این عارضه می شود که رقم بالایی است.
این متخصص ایرانی که مقیم آلمان است، مهمترین روش تشخیص پولیپ روده را کولونوسکوپی اعلام کرد و گفت: با تشخیص به موقع می توان از تبدیل شدن پولیپ به سرطان جلوگیری کرد.
وی به افزایش سرطان روده در جوانان اشاره کرد و گفت: سرطان روده در جوانان افزایش یافته که علت آن هنوز معلوم نیست.
پاکروان با اشاره به اینکه پزشکان ایرانی تجریه زیادی در جراحی های مختلف دارند،افزود: جراحی های کم تهاجمی کبد و پانکراس از جمله جراجی است که پزشکان ایرانی تبحر کافی در آن دارند.
وی به مزیت های اعمال جراجی کم تهاجمی اشاره کرد و گفت: تسریع در بهبودی، کاهش درد و بازشدن کمتر شکم از جمله مزیت های این روش درمانی است.
رئیس انجمن جراحان درون بین هم در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به پیشرفت های کشور در زمینه جراحی کم تهاجمی از عدم انجام جراحی تیروئید از طریق آندوسکوپی در کشور به دلیل تحریم ها ابراز تاسف کرد.
دکتر حشمت الله کلباسی اظهار داشت: عمل جراحی تیروئید در خارج از ایران از طریق آندوسکوپی انجام می شود که به دلیل تحریم این امکان در کشور وجود ندارد.
چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی درون بین ایران از امروز ( 14 آذر ماه ) در سالن همایش بیمارستان سینا آغار شده و تا 16 آذر به کار خود ادامه می دهد.
منبع:ایرنا