تبیان، دستیار زندگی

انتصاب «آژت سلیمانی»، از جامعه مسیحیان کلدانی به عنوان سرپرست هیئت والیبال اهواز

خانم دکتر «آژت سلیمانی»، از اعضای جامعه مسیحیان کلدانی ایران، طی حکمی از سوی اداره کل ورزش و جوانان شهر اهواز به سمت مسئول هیئت والیبال آن شهر منصوب گردید. خانم سلیمانی، ضمن سال‌ها تجربه در عرصه تربیت‌بدنی و مربی‌گری، سابقه تدریس در دانشگاه را نیز در کارنامه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آژت سلیمانی

«یوناتن بت کلیا»، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، طی پیامی، مراتب تبریک خود را بابت تصدی این سمت به خانم سلیمانی ابراز داشت. در بخشی از این پیام آمده:

«همواره در جهت اعتلای نام آشور در تلاش بوده‌اید و در هر برهه‌ای گام‌های استوار و پراثر برداشته اید. این‌بار نیز پس از سال ها تلاش و خدمت در جامعه ورزشی کشور، به مقام شایسته ای از سوی اداره کل ورزش و جوانان شهر اهواز منصوب شدید. به عنوان نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی و دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان، صمیمانه ترین تبریکات خود و جامعه را به مناسبت انتصاب آن سرکار خانم به عنوان مسئول والیبال کلانشهر اهواز که مایه مباهات همگی است، تقدیم می دارم و آرزوی توفیق روز افزون شما را دارم.»
شایان ذکر است، کلدانیان یکی از اقوام باستانی ایرانی هستند که در کنار ارامنه، جامعه پیروان دین مسیحیت ایران را تشکیل می‌دهند. مشارکت اجتماعی و نقش‌آفرینی پیروان اقلیت‌های دینی و ادیان توحیدی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، ‌اقتصادی، آموزشی و...، به عنوان یکی از نمودهای برابری حقوقی و برخورداری از حقوق شهروندی یکسان در ایران –به عنوان کشوری با تنوع قومی و مذهبی- مطرح است.
وجود و انعکاس مصادیقی از این دست، مهر بطلانی است بر ادعاهای نقض‌حقوق بشر و اقلیت‌های دینی در ایران که همواره از سوی غرب و به‌ویژه امریکا به عنوان یکی از اهرم‌های اعمال فشار بر نظام در محافل –به‌اصطلاح حقوق‌بشری- بیان می‌شود.

منبع : تبیان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.