تبیان، دستیار زندگی

حفظ امنیت کاخ سفید با فناوری شناسایی چهره

استفاده از فناوری شناسایی چهره با استفاده از دوربین های مختلف در نقاط مختلف شهرها بی سروصدا در بسیاری از کشورهای غربی در حال گسترش است و حالا به اطراف کاخ سفید رسیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کاخ سفید
نیروهای اطلاعاتی آمریکا تست این فناوری را در محوطه های اطراف کاخ سفید و از جمله در پارک ها و خیابان های اطراف آن آغاز کرده اند.                                                                                                        
قرار است از این فناوری در وهله اول برای شناسایی هویت کارکنان سازمان های اطلاعاتی آمریکا که در اطراف کاخ سفید گشت زنی می کنند، استفاده شود. اما دامنه کاربرد فناوری مذکور در آینده گسترش می یابد.
در مرحله آزمایشی اجرای این طرح نگهداری و ذخیره سازی تصاویر تنها در صورتی انجام می شود که این تصاویر با تصاویر کارکنان مورد بررسی مطابقت داشته باشد و قرار نیست اطلاعات مذکور با دیگر سازمان های دولتی آمریکایی به اشتراک گذاشته شوند.
به نظر می رسد در آینده به طور قطع از این شیوه برای شناسایی تهدیدات احتمالی در اطراف کاخ سفید استفاده خواهد شد و داده های جمع آوری شده با نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی به اشتراک گذارده می شوند. اجرای این طرح به طور آزمایشی تا 30 آگوست سال آینده ادامه می یابد و پس از آن در مورد نحوه ادامه آن تصمیم گیری می شود.
سازمان های غیردولتی مدافع آزادی بیان در آمریکا در مورد تبعات اجرای این طرح که به نقض حریم شخصی و امنیت مردم منجر می شود، اظهار نگرانی کرده اند. بااین حال بعید به نظر می رسد دولت آمریکا به این نوع نگرانی ها اهمیت خاصی بدهد.
منبع:فارس