تبیان، دستیار زندگی

برکت تهران و ری به عظمت شخصیت علمی حضرت عبدالعظیم(ع) است

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه مردم از شخصیت علمی و اخلاقی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبر نداشتند و این عالم ربانی حتی در میان شیعیان ناشناخته بود، گفت: اگر بعد از رحلتشان شناخته شدند، به دلیل عظمت الهی است چون خدا خواست این گونه شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از خدام آستان حضرت عبدالعظیم

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ آیت الله علوی گرگانی،‌ دیروز (سه شنبه ۱۳ آذر ماه) در دیدار جمعی از خدام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از شخصیت های به نام اسلام و شیعه بودند، گفت: ایشان زمانی که وارد شهر‌‌ری شدند، کسی این عالم ربانی را نمی شناختند، حتی کسی از نسبشان هم اطلاعی نداشته است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حتی بعد از فوت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) کسی از نسبشان اطلاعی نداشته است، افزود: چون اگر دشمن می فهمید که ایشان منتسب به اهل بیت(ع)  می باشند، ایشان را به شهادت می رساندند.

وی با بیان اینکه مردم از شخصیت علمی و اخلاقی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبر نداشتند و این عالم ربانی حتی در میان شیعیان ناشناخته ماند، اظهار کرد: اگر بعد از رحلتشان شناخته شدند، به دلیل عظمت الهی است چون خدا خواست این گونه شود.

آیت الله علوی گرگانی با تأکید براینکه شخصیت این عالم بزرگ شیعی باعث آثار و برکات زیادی در منطقه ری و شهرهای اطراف شده است، گفت: اگر الان تهران و ری حیات و برکت دارد، به برکت عظمت شخصیت اخلاقی و علمی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

وی بیان کرد: امام زادگان در زمان حیات و فوت، دارای آثار و برکات زیادی هستند و حضرت عبد العظیم این گونه بودند و ایشان کسی بودند که وقتی مردم به خدمت معصوم(ع) می رسیدند و سؤالات علمی داشتند، معصومین(ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) حواله می دادند و از قوت علمی ایشان سخن می گفتند.

بنابراین گزارش در ادامه این دیدار مصطفى آجرلو، مدیر كل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی، به تشریح برنامه های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخت و از محضر این مرجع عالیقدر جهت حضور در مراسم شب میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) دعوت به عمل آورد.

در پایان پرچم متبرك و مزین به نام حضرت سیدالكریم عبدالعظیم حسنی(ع) به محضر این مرجع عالیقدر اهدا شد.

منبع:خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.