تبیان، دستیار زندگی

بزرگی حضرت معصومه(س) در شفاعت شیعیان است

آیت‌الله هاشمی مجد گفت: حضرت معصومه(س) چنان شخصیتی دارند که همه شیعیان به خاطر شفاعت ایشان بهشت می‌روند. اگر‌کسی او‌ را زیارت کند بهشت براو‌ واجب می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حضرت معصومه

آیت‌الله سیدجلال هاشمی مجد در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، گفت: نخستین عامل ترقی انسان معرفت خداست که بدون معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) به دست نمی آید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نخستین وظیفه دینی انسان شناخت خداوند است، افزود: خدا را به ذات او ‌نمی‌توان شناخت، اما به صفات او‌می‌توان شناخت.

آیت‌الله هاشمی مجد با استناد به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه در آثار و‌خلقت خدا فکر‌کنید تا به معرفت او‌دست یابید، عنوان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) در این زمینه می‌فرمایند کور است کسی که خدا را نبیند، منظور حضرت از دیدن خدا با چشم ظاهر نیست بلکه با چشم‌ باطن، عقل و تفکر در خلقت و صفات او می‌توان خدا را دید.

استاد حوزه علمیه درباره اهمیت کسب معرفت خدا تاکید کرد: آیا امروز ما به ‌همان مقدار که برای تحصیل علوم ‌طبیعی ارزش قائل هستیم به کسب علم معرفتی هم بها می‌دهیم. باید در این زمینه فکر کرده و برنامه‌ریزی داشته باشیم همانگونه که برای امور مادی و ‌دنیوی خود فکر و ‌برنامه‌ریزی داریم.

وی با بیان اینکه اکثر ما مسلمان به دنیا آمدیم اما آنگونه که شایسته مسلمانی است نسبت به خدا و دستورات او آگاهی نداریم. اظهار کرد: امام راحل عارف درجه و عبد واقعی خدا وقتی از دنیا می‌روند به خواب فرزندان می‌آیند و‌می‌فرمایند احمد مراقب باش این دنیا بسیار سخت است.

آیت‌الله هاشمی مجد درباره ورود حضرت معصومه(س) به قم عنوان کرد: با دفن حضرت معصومه(س) در قم آنجا مرکزی برای اهل فضل شد، مقام ایشان چنان زیاد بود که ‌مورد توجه ۵ معصوم(ع) است، او شخصیتی دارد همه شیعیان به خاطر شفاعت ایشان بهشت می‌روند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع)‌ مبنی بر اینکه هر کس حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او‌ واجب می شود، گفت: در روایات آمده است که اگر می‌خواهید ثواب زیارت قبر حضرت زهرا(س) را ببرید به زیارت حضرت معصومه(س) بروید، آیت‌الله مرعشی نجفی 40 سال اولین کسی بودند که هر روز صبح سحر به زیارت حضرت معصومه(س) می‌رفتند.

وی با بیان اینکه رابطه ائمه معصومین(ع) با شیعه واقعی هویتی و همیشگی است که فرمودند هیچ گاه ما شما شیعیان را فراموش نمی کنیم، بیان کرد: اگر توجه ائمه معصومین(ع) به شیعه نباشد با این همه دشمن نابود شده بود.

آیت‌الله هاشمی مجد در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط با خدا از طریق اسماء حسنی یعنی اهل بیت(ع) ممکن است، به وسیله آنها معرفت خدا را دریابید که به مرحله انسانیت برسید.

منبع : خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.