تبیان، دستیار زندگی

جای فوتسال زنان ایران در مسابقات مهم خالی است

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال زنان ایران گفت: با وجود اینکه 2 بار قهرمان آسیا شده‌ایم اما هنوز هم جای ما در تورنمنت‌های مهم بین‌المللی خالی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ورزش بانوان
سایت «فوتسال پلنت» که هر سال بهترین‌های فوتسال جهان را انتخاب می‌کند، دیروز اسامی 10 نامزد عنوان بهترین دروازه‌بان زن را اعلام کرد که نام فرزانه توسلی هم در میان آنها قرار داشت.
توسلی که امسال با تیم ملی ایران به مقام قهرمانی آسیا رسید، در سال 2015 هم نامزد کسب این عنوان شده بود.
دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران در گفت و گو با ایرنا از توانایی بازیکنان فوتسال زنان ایران برای رسیدن به سطح اول جهان گفت. گفت و گوی ایرنا با نامزد جایزه بهترین دروازه‌بان فوتسال زنان جهان را در زیر می‌خوانید:
 ایرنا: امسال هم رقبایت برای جایزه بهترین دروازه‌بان جهان، شبیه سال 2015 هستند.
توسلی: بله چون اسپانیا، پرتغال، برزیل و ایتالیا بهترین‌های فوتسال زنان دنیا را در اختیار دارند. ضمن اینکه تمام طول سال را در مسابقات مختلف به سر می‌برند و طبعا این موضوع شانسشان را هم بالاتر می‌برد.
 ایرنا: در مسابقات قهرمانی آسیای امسال، به ویژه در بازی فینال نقش بسیار پررنگی داشتی و قطعا به همین دلیل هم نامت در لیست بهترین‌ها قرار گرفت.
توسلی: خودم هم همین فکر را می‌کنم. البته که این فقط کار من نبود و همه بازیکنان تیم در این موفقیت نقش داشتند. اما با شما موافقم که در این بازی دیده شدم چون اصلا فرصت دیگری برای دیده‌شدن نداریم.
 ایرنا: منظورت غیبت فوتسال زنان ایران در تورنمنت های خارجی است؟
توسلی: دقیقا همین طور است. دیگر همه می‌دانند که فوتسال زنان ایران چه پتانسیل بالایی دارد. 2 دوره قهرمانی آسیا اتفاق ساده‌ای نیست اما هنوز جای ما در تورنمنت‌های باکیفیت خارجی خالی است. اردوهای ما به یک سال قبل از تورنمنت محدود می‌شود و نهایتا چند بازی تدارکاتی داریم در حالی که دیگر وقت بازی کردن با تیم‌های بزرگ است. حتی سال گذشته به تورنمنت روسیه هم که پیش‌تر اعزام می شدیم نرفتیم. همین مساله فرصت دیده شدن را از ما می‌گیرد.
ایرنا: به نظرت اگر روند تعامل فدراسیون تغییر کند و فوتسال زنان فرصت حضور در تورنمنت‌های خارجی بیشتری داشته باشد شاهد چه تغییراتی خواهیم بود؟
توسلی: شک نکنید در آن صورت در همین لیست نام بازیکنان ایرانی بیشتری خواهید دید. ستاره‌های زیادی داریم که هنوز مردم کشور خودمان هم به خوبی آن‌ها را نمی‌شناسند. فهیمه زارعی، نسترن مقیمی، فاطمه اعتدادی و چندین بازیکن دیگر هستند که آنچنان که باید و شاید شناخته‌شده نیستند اما استعداد فوق‌العاده ای دارند. فوتسال زنان ایران می‌تواند همچون مردان جهانی شود و رتبه‌های خوبی به دست آورد. با چند سال حمایت و اعزام به رقابت های جهانی می‌توانیم به این مهم برسیم اما فقط لازم است فدراسیون و مسئولان به ما اعتماد کنند.
ایرنا: به نظر خودت چقدر شانس داری که امسال در صدر فهرست بهترین‌ها قرار بگیری؟
توسلی: واقعا نمی‌توانم هیچ نظری بدهم. پیرو همان موضوع عدم حضورمان در مسابقات خارجی گلرهای سایر تیم ها را به خوبی نمی شناسم و نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما امیدوارم بهترین اتفاق رخ دهد.
ایرنا: فکر می‌کنی کسب جایزه بهترین دروازه‌بان جهان چه تاثیری در آینده فوتسال زنان ایران خواهد داشت؟
توسلی: مساله فقط نام من نیست چون اگرچه این عنوان انفرادی است اما با همت تمام تیم عملکرد من دیده شده‌است. همه بچه‌ها خوب بازی کرده‌اند که بازی من به چشم آمده‌است پس اول از آن ها تشکر می‌کنم و امیدوارم که نامشان را در کنار بهترین عناوین دنیا ببینم. امیدوارم این اتفاق فرصتی برای فوتسال زنان ایران ایجاد کند که شاهد درخشش بیشتر باشیم و مدیران هم خوشبین‌تر و با اعتماد بیشتر نسبت به گذشته، ما را حمایت کنند.
منبع:ایرنا