تبیان، دستیار زندگی

اطلاعی از بازپخش «شام ایرانی» نداشتم

کارگردان مجموعه «شام ایرانی» ضمن اظهار بی‌اطلاعی از تصمیم شبکه «نسیم» برای بازپخش این مجموعه، از بی‌توجهی به سهم ۲۵ درصدی خود در امتیاز پخش آن گلایه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 مجموعه «شام ایرانی»

مجموعه «شام ایرانی» به کارگردانی بیژن بیرنگ این شب‌ها برای دومین بار از شبکه «نسیم» در حال پخش است. این مجموعه سال ۹۰ برای عرضه در شبکه نمایش خانگی تولید شد و اولین بار سال ۹۳ روی آنتن شبکه نسیم رفت.

این مجموعه اگرچه فضای مفرحی دارد اما با لحاظ برخی نکات محتوایی و ساختاری، نسبت به بازپخش تلویزیونی آن ابهاماتی به وجود آمده و حتی برخی چهره‌های حاضر در این مجموعه را به واکنش واداشته‌ است. به ویژه که این مجموعه برای شبکه نمایش خانگی تولید شده و طبیعتا پخش آن از تلویزیون رویکردها و ملاحظاتی متناسب با چنین رسانه‌ای را می‌طلبید.

بیژن بیرنگ در مقام طراح و کارگردان این مجموعه، درباره بازپخش مجموعه «شام ایرانی» و اینکه درباره روند بازپخش آن چه هماهنگی‌ای با وی انجام شده به خبرنگار مهر گفت: من اطلاعی از این ماجرا نداشتم. درباره پخش دوباره این مجموعه با من صحبتی نشده و واقعا هم نمی‌دانم که این مجموعه را به چه صورت در تلویزیون پخش می‌کنند؛ آیا در آن ممیزی و اصلاحاتی انجام شده یا به همان صورت عرضه‌شده در شبکه نمایش خانگی روی آنتن می‌رود.

 وی با اشاره به امتیاز مادی مرتبط با حق پخش این مجموعه هم عنوان کرد: امتیاز پخش این مجموعه به موسسه «سینما ۲۴» تعلق دارد ولی من هم سهم ۲۵ درصدی از امتیاز این مجموعه داشتم. زمانی که بار اول این مجموعه پخش شد، به مدیر شبکه نسیم اطلاع دادم که من هم ۲۵ درصد از امتیاز تولید این مجموعه سهم دارم؛ به من گفته شد حق و حقوقم پیگیری می‌شود اما اتفاقی رخ نداد. خوب بود موسسه «سینما ۲۴» این سهم را در محاسباتش لحاظ می‌کرد.

بیرنگ اضافه کرد: با همه این‌ها اما خوشحال هستم که این مجموعه باردیگر از تلویزیون پخش می‌شود.

وی در پایان درباره اینکه خودش چه زمانی قرار است برای تلویزیون برنامه‌سازی کند، اظهار کرد: من همیشه قصدش را دارم که برنامه بسازم ولی شرایط آنطور که می‌خواهیم مهیا نیست. بالاخره برنامه‌سازی بودجه می‌خواهد،‌ به‌خصوص الان که بازیگر و عوامل به راحتی صحنه را ترک می‌کنند! بدون بودجه نمی‌توان کاری را پیش برد.  


منبع: مهر